Problem Pellx 20kw Gul

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Robban88
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 dec, 2012 22:17

Problem Pellx 20kw Gul

Inlägg av Robban88 »

Hej

Jag har fått problem med att fläkten går under tiden den bränner, men när den börjar mata pellets igen stängs fläkten, när den har matat klart börjar fläkten igen, så gör den tills den når upp till sin temperatur.....mycket konstigt har inte hittat nånting om detta problemet så jag hoppas verkligen på svar

Tack för all hjälp

Mvh
Robban
JensH
Stor entusiast!
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 06 feb, 2012 10:49

Re: Problem Pellx 20kw Gul

Inlägg av JensH »

Min px-21:a började också uppträda märkligt för ett par månader sen då den inte längre "ville" mata någon pellets mellan startdos och drift. Bytte chip och vips så fungerade allt perfekt.
Jag säger inte att det är detta som är fel i din men ologiskt uppträdande i min var det och det kostar som sagt bara 300:- att byta. Kanske kan vara värt att testa? Vem vet, det kanske är något annat som går ännu bättre efter chipbytet?
KMP Px-21 2006, Effecta pelletspanna (205L) med 200L expansionskärl 2009, 700 liters antik acktank. 166 m2 1½ tegelvilla med uppvärmd källare 1953. Nyinstallerad Keddykamin i centralt placerad murstock.
Robban88
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 dec, 2012 22:17

Re: Problem Pellx 20kw Gul

Inlägg av Robban88 »

Hej

Efter många om och men så plötsligt sluta den uppföra sig så här, men igår kväll stanna den, och jag försöker sätta på den och den lyser grönt ett bra tag, och sedan blinkar (blinkar de står de i manualen att allt är ok, ja jo tjenare) höll på i 2 timmar, och som alla vet var de as kallt igår natt 15 minus här typ men jag fick igång den till slut igen.....

När enheten var på, så drog jag ur kabeln som styr pellx brännaren, och satt i igen och i ett visst läge startar fläkten, perfekt då starta den igen :D

Där är alltså klappkontakt mellan datorn och pellx brännaren, och klappet är i pellxen, hur löser jag detta på bästa sätt?

Imed den har uppfört sig konstigt, måste varit på grund av detta.

Tacksam för hjälp

Mvh
Robban
Skriv svar