Fläktens gångtid efter nedsläckningen.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
zocke
Ungskog
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 03 feb, 2009 21:59

Fläktens gångtid efter nedsläckningen.

Inlägg av zocke »

Hej!

Jag tycker att tiden som fläkten går, efter att panntempen har uppnåtts är för kort. Jag kan fortfarande se ljuset av glöden som speglas i fallröret, efter att fläkten har stannat.
Alltså finns det icke uppbrända rester kvar som ligger och bygger upp asklagret i onödan.

Finns det något sätt att förlänga tiden på min pellex,(med styrkortet på brännaren, vad den modellen nu heter...':?'
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Kanske dags för dig att uppgradera din brännare.Läs hela den här tråden.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
zocke
Ungskog
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 03 feb, 2009 21:59

Inlägg av zocke »

Jag kommer nog inte längre än var jag är nu...
beg. pellex från ca -00 med nytt brännarrör, ombyggd till tändelement och processor 7.3D20.

Vad mer kan jag göra :roll:

Mvh // Tomas
Bor i funkishus från 1942 på 2*60 Kvm, som värms upp av en Nibe City från -98 med en beg. pellex från ca -00 med nytt brännarrör, ombyggd till tändelement och processor 7.3D20. allt för 5000kr. Efter att jag har tagit mej ur Biona träsket.
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Kör du inte för fett på låg effekt,så bör det inte vara mycket kvar efter de ca 7 min som fläkten går för kylning.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar