Ecoflex, pellets avstängd...

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
vatsug
Energiprofet!
Inlägg: 677
Blev medlem: tor 24 feb, 2005 19:56
Ort: Rosersberg, 10km syd Arlanda

Ecoflex, pellets avstängd...

Inlägg av vatsug »

Jaha, nu hände det igen. Kommer ner i pannrummet, och ser " Pellets avstängd " . Sotade förra fredan, och nu hade den knaprat i sej 4 säckar, innan den slog av sej. Märkligt ! Försökte stänga och slå på brännaren , men icke. Det var bara att göra pannan strömlös nån minut, sen gick den som vanligt igen, Förra gången gick den bara nån timme, innan jag drabbades av detta skumma fenomen. Nu hade det gått ca 4 dagar. Man undrar vad det är som orsakar detta märkliga fenomen ??
mvh Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Ecoflex, pellets avstängd...

Inlägg av Jakob »

Detta måste ju CTC (som enligt de flesta här ska ha fantastisk support) ju kunna svara på.

Har du frågat?

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
vatsug
Energiprofet!
Inlägg: 677
Blev medlem: tor 24 feb, 2005 19:56
Ort: Rosersberg, 10km syd Arlanda

Re: Ecoflex, pellets avstängd...

Inlägg av vatsug »

Nej, det har jag inte, men man kanske skulle ringa o fråga. Det är ju fler på forumet som har råkat ut för samma sak.
Mvh Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Ecoflex, pellets avstängd...

Inlägg av Jakob »

Nu har jag ju en effecta - men jag har ringt dom när jag hade en fråga. Fick väldigt bra hjälp och jag tror inte CTC är sämre. :)
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Skriv svar