Spam inlägg

Skriv svar
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Spam inlägg

Inlägg av Roli »

Någon som har några tips på hur man skall hindra alla dessa j--la spaminlägg som senaste veckan skrivs in i "Tunab" avdelningen. Alla kommer från ip 37.51.231.221 men det verkar vara något som inte går att "bannlysa" i forumet. Kanske något konstlat IP-nummer för att klara sig.

Den senaste veckan har jag bannlys 19 st användare kanske mer från samma ip nummer. Inläggskaparen skriver att han/hon hör hemma i USA men kollar man IP-numret så lär det höra hemma i Ukraina......

Alla tips mottages tacksamt så att vi slipper dessa spam inlägg.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5009
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Spam inlägg

Inlägg av Stegatorparn »

Finns det en brandvägg mellan servern och internet borde det gå att blockera IP-numret i den.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Spam inlägg

Inlägg av Roli »

Det finns möjligheter att blocka IP-numret och det som dyker upp har jag blockat. Men eftersom samma nummer kommer varje gång så fungerar det tydligen inte denna gång.

Nu har jag rensat bort totalt 21 inlägg från samma j--la IP-nummer..... :evil:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar