Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Beställde 6 pallar från http://www.halleforsnaspelletsochhyvleri.se/, bor ju nästan granne med fabriken(ca 1-1,5 mil) så jag får mitt utkört och hyfsat billiga är dom när man jämför lite priser. Dom ska tydligen hålla hög kvalité enligt min granne som kört med dom i några år.

Jag har för mig att det skulle kosta 2100kr per pall när jag köpte så många på en gång med utkörningen.
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Nu står där 6 pall pellets på tomten, ser lite ut om man jämför med motsvarande vedhög förra året. ;)
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

Bor själv ca 2 mil från Hälleforsnäs och har funderat på deras pellets ett tag nu, men inte vågat beställa då jag inte pratat med någon som kört med det tidigare.

Skriv gärna vad DU tycker när du kört med dom ett tag och ge ett omdöme

MVH: Kay :D
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Tjena!
Min granne kör hälleforsnäs och han är skitnöjd med dom! Jag kommer tyvärr inte börja elda pellets förrens om ca en månad. Men det lär komma ett utlåtande då.. ;)

Mvh Kim - Bälgviken
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Brinner för fullt i källaren nu och det ser ut att brinna fint.. Återkommer när jag kört ett tag. :)
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

Ja gör det! Jag väntar med spänning, hehe!! :shock:
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

Varför står det God Jul på deras hemsida och har gjort det länge???
Eller är det fel sida jag tittar på på nätet.

http://www.halleforsnaspelletsochhyvleri.se/

Känns ju lite ouppdaterad sida i sådana fall, hehe!
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av Brynäs »

Snart är det Jul gäller att vara ute i god tid :wink:
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Hehe, tänkte också på det, tror dom har fullt upp med verksamheten och dom inte haft tid att fixa sin nya sida. Dock så är dom i full drift och dom levererade också. :) Pelletsen ser jättefin ut, dom är ljusa och luktar gott!
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

OK! Vart lite fundersam bara när det stått god jul sen julen 2012. Men det är nog som du säger, dom har nog fullt upp med att göra fin fin pellets åt folket :D :D :D

Tror du dom kör ut enbart 2 pall bara? Har lite platsbrist just för tillfället
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Det är nog inga problem alls, kostar lite mer bara. Jag köpte sex pall för att få bäst pris. :) Dom ville ha "pant" för pallarna, en jag sa att jag kan köra över pallarna vart efter dom blir tomma så jag slapp betala för dom med. ;)
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

Såg nyss att Jula har 16kg 8mm pellets säckar för 39:- st. Jag bor ju granne med Jula i Eskilstuna så tänkte nog pröva en pall av dom först. Det blir ju ca 2000:- pallen om jag hämtar själv. Jag har ju tillgång till firmabussen som jag kan använda mig av och hämta i.
Men det är klart det skulle vara skönare med hemleverans till tomten direkt.
Har kört med Rindi från byggmax ett tag nu för 42.95 säcken och det är ju i och för sig inte heller så dyrt. Men borde inte byggmax ha samma pris som Jula på samma ort eftersom dom har prisgaranti???, eller så har dom kanske precis ändrat i dagarna.

xdigger!!! Hur går det med Hälleforsnäspelletsen så här långt då da?? Brinner det på som vanligt, eller har du upptäckt något negativt med dom?? :shock:
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av kay »

Byggmax hade 16 kg säckar för 41.95 st i Eskilstuna, så då borde man ju kunna säga till om att Jula har för 39:- säcken :D och få samma pris! Eller vet du xdigger eller någon hur prisgarantin fungerar??
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av xdigger »

Bor man typ i Hällby så är det ju nära att hämta på byggmax.. ;) Då kan man ju hämta veckobehovet, jag lastade in 25 säck åt gången i firmabussen förra vintern, men det var jobbigt att behöva tömma bilen på säck hela tiden.

Jorå, funkar fint och brinner bra gör det med, jag har ju ecotec så den sväljer väl det mesta, men verkar inte vara mycket spån i den heller. Min granne kör med samma pellets, han rekommenderade mig att köpa av dom.

Jorå, prisgarantin på byggmax i Eskilstuna brukar dom nästan alltid säga till om själva då dom vill vara billigast, för det är vad byggmax går ut med. :) Nämn bara att det är billigare på Jula om inte dom gör det själva så får du samma pris där.

39kr/säck är billigt! :D
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Hälleforsnäs pellets och hyvleri.

Inlägg av Roli »

Kay, du får göra precis som Xdigger skriver, säg till när du handlar. Att de har prisgaranti betyder ju inte att de alltid kontrollerar och sänker sitt pris när andra gör det. Utan det betyder att du som kund kan få konkurentens pris (plus lite rabatt) om du säger till att någon konkurent (inom närområdet) har ett lägre pris. Och gör tillräckligt många det så sänker de sitt pris för att slippa betala ut rabatten till varje som köper.
I göteborgstrakten är Byggmaxpriset just nu 39:95 för en pelletssäck, tror också att Bauhaus har det då de prispressade förra vintern.
Var och handlade 20 säckar igår men hade tyvärr inte kollat upp om jag eventuellt har/hade någon lokal försäljare som har något lägre pris. Men jag har tidigare utnyttjat Bauhaus pelletspris när jag har handlat på Byggmax. Då jag har mycket längre att åka för att handla hos Bauhaus men Byggmax ligger på vägen hem så det blir knappt någon omväg att åka förbi hos dem.

Blev lite OT här då det jag skrev inte handlade om ämnet men det kanske inte gör så mycket..... :oops:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar