nöjd med Stora Enso

Skriv svar
grey
Stor entusiast!
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 02 mar, 2012 19:35

nöjd med Stora Enso

Inlägg av grey »

Ville bara dela med mig av min erfarenhet av Stora Enso pellets.

Beställde tidigare i år 5 pallar SE pellets. Började inte elda på dem förens för ett par veckor sedan och när jag kollade mer nogrant på pallarna så såg jag att det var väldigt dåligt emballerade. Väldigt tunt med plast runt pallarna.

Bröt upp den första pallar och såg att en del säckar svällt upp och spruckit. Men ju längre ner i pallen jag kom desto mer fuktig pellets.. tråkigt ..

Så när jag eldat 2/3 delar av pallen varav jag fick slänga hälften kollade jag in de andra pallarna och såg samma sak på dem ..övre lagret med säckar var kass .. och säkerligen flera säckar ner inne i pallen.

Tråkigt...

Mailde då till supporten på Stora Enso ett par gånger och de skickade sedan ut en säljare. Han fotade lite rum pallarna och sa att det är lika bra att byta ut allihop. Sagt och gjort ett par dagar senare kom 5 nya pallar hem .. Betydligt bättre plastade :)
Pelletsen är också superfin. Askan i pannan ser fin ut ochjag är nu en nöjd SE köpare .

Gillade deras service och att de kom ut och löste problemet.
Måste ha blivit något fel på just den sändningen då alla 5 pallarna var kasst plastade ..

Bra gjort av Stora Enso :)
" När toalett och kylskåp är på plats i pannrummet så är min Mansgrotta komplett. "
- [ULMA Panna & ULMA brännare] -
mt4base
Stor entusiast!
Inlägg: 217
Blev medlem: tor 01 nov, 2007 20:50
Ort: Alingsås

Re: nöjd med Stora Enso

Inlägg av mt4base »

Roligt att läsa positiva omdömen. Det är ju så där det ska gå till.
Oftast läser man när fel begåtts och det öses galla i spaltmeter så det är kanske skönt för företaget att läsa om nöjda kunder men även för oss andra som är kunder hos SE att det finns hopp om det blir fel.
Sånt kan nog avgöra och väga över för den enskilde om en beställning ska skickas eller ej.

SE behöver dock göra om sitt beställningsförfarande som går via ett finansbolag. Hopplöst krångligt om man inte blir "godkänd" (vilket många tydligen inte blir ens på små mängder). Det får SE gärna göra om och se till att det blir smidigare. Annars har jag bara goda erfarenheter av SE och deras leveranser.
//Mattias

Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
grey
Stor entusiast!
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 02 mar, 2012 19:35

Re: nöjd med Stora Enso

Inlägg av grey »

Jo jag håller faktiskt med, lite därför jag skrev detta ..
Och så är det ju överlag. Kanske , är det något som går fel eller missköts på något sätt så snackar folk mycket men mer sällan när det faktiskt fungerar och går bra.

Har jobbat inom restaurang branschen tidigare och där var man generellt väldigt noga med kvalitet och service under devisen om att EN missnöjd gäst/kund berättar för tio vänner om sin upplevelse, medans tvärt om, EN nöjd kund kanske bara berättar för 3 vänner . Ja ni förstår logiken.

så jag tänkte bara dela med mig av denna positiva erfarenhet av SE's service och hjälpsamhet.

Men som sagt min egna högst personliga åsikt. Det funkar ju enklare om jag som kund kommer med korrekt kritik och är vänlig och artig i min kontakt med företaget.

Jag hade ju lika gärna kunnat skrika och gapa och bete mig otrevligt. Då tror jag inte de hade varit lika tillmötesgående även om jag då kanske har rätten på min sida.

win win
" När toalett och kylskåp är på plats i pannrummet så är min Mansgrotta komplett. "
- [ULMA Panna & ULMA brännare] -
Skriv svar