Köpråd - fastnålad tråd? Alla märken i samma?

Skriv svar
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Köpråd - fastnålad tråd? Alla märken i samma?

Inlägg av Lmeboy »

Hej,

Jag tycker att forumet i stort är bra även om man förstår att det blir färre eldsjälar som eldar med pellets.

Nått jag saknar är en gemensam "Köprådstråd" angående brännare.

Kanske behövs det en tråd för den som vill köpa nytt och en för den som letar på blocket?

Ofta kommer man hit för att försöka bilda sig en uppfattning om vilken brännare man tycker är bra osv.

Vet att åsikterna går isär men skulle ändå uppskatta en gemensam "köprådstråd".

Eftersom jag inte riktigt vet var den bäst placeras så startar jag inte någon.

Har hittat några trådar absolut, men önskar ett helhetsgrepp. Kanske finns det men jag inte hittat/fattat?

8)
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Köpråd - fastnålad tråd? Alla märken i samma?

Inlägg av nyman »

Det den ena tycker är bra tycker den andre är skit. Går väl inte att göra några köpråd då. Likadant med pelletssorter. Det som är bra med forumet att vilken som helst läskunnig person kan läsa sig till olika brännares fördelar och nackdelar och själv bilda sig en uppfattning. Efter 11 - 12 år sitter alla med facit i handen. Orkar man inte sätta sig in och vara intresserad är det bättre med luftvattenpump.
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Haseld
Lärjunge!
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 17 jan, 2016 13:09
Ort: Nordanstig

Re: Köpråd - fastnålad tråd? Alla märken i samma?

Inlägg av Haseld »

Och så skiljer det ju en hel del, vad det får kosta.
Det bäst kanske inte man har råd till eller är villig att betala.
Oftast blir det väl en kompromiss i de prislägen man kan tänkas röra sig.
Bergvärmepump Nibe F1255 - 12 fr 26.10.2017, Borrhål enl. offert: 170 m .
Pelletseldare fr 2001 till 2017, Katla o Iwabo Villa S1 -06. Panna Euronom A25FR -72, = 45 år utan problem med olja, elpatroner o pellets SCA 6 mm → 09 2016, 8 mm →10 2017
Skriv svar