aktivering av nya användare

Skriv svar
Danne031
Lärjunge!
Inlägg: 360
Blev medlem: tis 14 okt, 2008 21:41
Ort: Bollebygd, 4mil till Göteborg

aktivering av nya användare

Inlägg av Danne031 »

Halloj. Har läst om ett flertal nu på byggahus som väntat i en månad eller längre på att bli aktiverade. Är det långsemester för någon administratör eller vad händer?
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Den finns endast en person (tyvärr) som kan "godkänna" nya medlemmar och det är vår admin Pelle (Carl).

Har påtalat ett antal gånger att det bör vara fler som kan göra denna syssla för att nya medlemmar inte skall behöva vänta men inget händer...........
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Vad innebär det tidsmässigt att aktivera en medlem :roll:
Är det avancerat?
Det behövs alltid färskt blod på ett forum,så vi får hoppas att Pelle läser detta och lägger ner en stund på det.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Man ska välja om medlem skall accepteras eller inte (Ja/Nej) och trycka på en knapp
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
wepe
Pannrumsnisse!
Inlägg: 797
Blev medlem: tis 21 mar, 2006 20:45
Ort: Utanför Jönköping

Inlägg av wepe »

Har försökt att kontakta personen ifråga om det inte är dags att lämna över lite , var för rätt länge sedan . Fick inte ens ett svar :roll: Vad gäller själva arbetet att dela ut rättigheter är det inget större jobb som nämnts
ovan . Tyckar väl om man inte litar på någon , så får man väl lägga ner lite mer arbete själv eller :roll: Kanske resonerar konstigt men det här fattar jag inte riktigt :? Verkar tydligen inte intressant längre ? Med risk att bli avstängd ( Spelar ingen större roll för min del ) men tycker det är synd att det inte utvecklas något . Handlar inte om att för min del att försöka stöta bort Carl eller vad man ska kalla det . Vill personligen att det ska vara som det varit , men det måste enl min mening finnas någon mer som har större rättigheter . Mailet jag skickade handlade just om det, där jag även föreslog någon moderator som jag tyckte kunde vara aktuell . Men men bollar över .


wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Inlägg av Brynäs »

Håller med wepe det borde vara fler som kan godkänna nya medlemmar plus lite till annars är det risk att hela forumet faller till slut.
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
Rayyan
Pannrumsnisse!
Inlägg: 727
Blev medlem: mån 24 dec, 2007 12:01
Ort: Almunge

Inlägg av Rayyan »

Kan konstatera att det är ingen bättring ännu.
Jag vet folk (ett par st) som reggat för ca 1 månad sedan men ännu inte blivit upplagda/antagna.

Lite synd då de kanske har mycket nyttig input.
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
fredda88
Ungskog
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 26 feb, 2006 21:31
Ort: Gustafs

Inlägg av fredda88 »

Fortfarande folk som försöker bli medlemmar här utan framgång. Delegera ut ansvaret för aktivering till moderatorerna åtminstonne!
Vedolux 40UB, 1st 3000l ack
Baxi TVA
6st Arsite AR-815 paneler
Deltasol BS Plus styrning
Skriv svar