Eldkraft.se

OBS! Endast en tråd per leverantör. Mod: Flytta ej hit gamla trådar om repektive leverantör.
Skriv svar
skalman65
Energiprofet!
Inlägg: 587
Blev medlem: ons 24 mar, 2010 14:24
Ort: KALIX

Eldkraft.se

Inlägg av skalman65 »

Beställde varor av dem på söndagen, betalade på en gång, men fick ingen bekräftelse på att detta var gjort och att varorna skulle skickas iväg.
Efterlyste därför varorna på tisdagen,
fick till svar att varorna var ivägskickade samma dag (tisdag) kl 14.00 :!:
Samt att jag borde ha varorna under tisdagen eller onsdagen.
Då inga varor fortfarande inte hade kommit på torsdagen, skickade jag en ny förfrågan, och bad dem maila kolli numret samt om de var A eller B post.
Fick svar att de skickar allt under 2 KG med A post.
Samt att posten hämtar deras sändningar kl 15.00 varje dag. :?:

På Fredagen fick jag då slutligen mina varor.

De hade skickades som B-post därför hade de tagit tid.
De är troligen inte registrerade som företags kund och därigenom så får man inget kolli nummer att söka godset på.
Euronom Exonom P20UB
KMP Pellex 21
TK1B Brännarstyrning
KW Z 150 / Laddomat 21
500L acc m.dubbla kretsar (garage + hus)
Bägge shunt styrda via Thermomatic CBJ samt ERA
Bulkförråd
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: Eldkraft.se

Inlägg av M.Lindskog »

Jag har beställt från Eldkraft (http://www.ved-pellets.se) 4 ggr sedan oktober 2010. Samtliga tillfällen har jag betalat i förskott.

Positivt:
- De levererar det som är beställt.
- Det tar inte alltför lång tid. Mitt snitt 2 dgr från orderbekräftelse -> avisering att skeppning har skett, därefter ytterligare någon dag (beror på fraktsätt).
- Brett sortiment.

Negativt:
- Ingen separat bekräftelse om att de har fått in betalningen (skeppningsaviseringen är dock indirekt en sådan)
- Ingen möjlighet att spåra via kollinummer

Reflektion:
- Verkar inte hålla eget lager; flera av mina leveranser har kommit direkt från leverantören (i mitt fall TorsbyUgnen, Ariterm)

Omdöme:
- Om man inte vill ha state-of-the-art informationsflöde, kan tänka sig att förskottsbetala & är beredd på att det tar några dagar så är det här en pålitlig handlare med brett sortiment.

[Edit: Nedslagsfel korrigerat]
Senast redigerad av M.Lindskog den fre 07 okt, 2011 10:46, redigerad totalt 1 gånger.
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
Ola Häggström
Stor entusiast!
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 04 sep, 2008 13:04
Ort: Österlen

Re: Eldkraft.se

Inlägg av Ola Häggström »

Instämmer med föregående talares slutsats.

+Leveranser av varor har alltid skett snabbt och lätt.

-Informationsflödet är inte bra. Jag har försökt beställa tjänster (pann- och tankborttagning) av dem utan att betala i förskott, men inte fått respons varken på beställningsförsök eller mail. De håller på sitt (förskottsbetalning), jag håller på mitt (inte betala tjänstearbeten i förskott), ergo ingen affär.

Slutligen tycker jag de är värda en eloge för hemsidan som för mig som janfireanvändare underlättar hemmapulandet väldeliga (PDF:er och instruktionsfilmer!).
Janfire Flex-A -07, TMV Attack 2000 -91, 1 1/2 planshus fr -50, 110kvm radiatorvärmt, 60kvm vattengolvvärme. KW sid 012. 80mm(!) insatsrör.
skalman65
Energiprofet!
Inlägg: 587
Blev medlem: ons 24 mar, 2010 14:24
Ort: KALIX

Re: Eldkraft.se

Inlägg av skalman65 »

Gjorde en ny beställning nu under Dec.
Till min stora glädje så har Eldkraft "uppdaterat" sin webb butik
De jag beställde nu fick jag med spårbar försändelse, Posten A post, dvs lev över natten.
Snabbt och smidigt.

Enda nackdelen, som jag ser det nu, är betalnings varianten.
Ingen möjlighet att betala online via sin bank, utan man måste föra över pengar "själv".
Så någon bekräftelse på att pengarna hamnar "rätt" har man inte, dvs tryggheten.

Men sammanfattningsvis så skulle jag sätta ett betyg på
:D :D :D:D
Av 5
Euronom Exonom P20UB
KMP Pellex 21
TK1B Brännarstyrning
KW Z 150 / Laddomat 21
500L acc m.dubbla kretsar (garage + hus)
Bägge shunt styrda via Thermomatic CBJ samt ERA
Bulkförråd
Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Re: Eldkraft.se

Inlägg av Vednisse »

Har handlat lite prylar där (senast idag), nu åker jag till butiken/lagret och använder inte webbshoppen. De har ändå ett ganska stort lager med tanke på det stora sortimentet måste jag säga. Dock så har de inte haft en del saker hemma, men de har fixat hem det på en eller två dagar.
Det som inte fanns hemma idag ordnade de så att det skickas direkt från tillverkaren hem till mig så jag slipper köra dit och hämta.

Seriöst företag, kanske inte riktigt uptodate med kundkontakt/återkoppling. Trodde t ex att de skulle ringa när de fick hem beställda saker...kanske hade de gjort det till slut, men man vill ju oftast ha sakerna snabbast möjligt.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
McB
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: tor 02 aug, 2007 22:40

Re: Eldkraft.se

Inlägg av McB »

Kommer troligtvis handla där men deras webbshop skapar en massa frågor pga dåliga/obefintliga beskrivningar och för lite bilder på det som levereras, en bild säger mer än tusen ord.

Får se när jag får svar på mitt mail, för ringa med frågor om produkterna går inte :evil:
Baxi Solo Plus 30, riggat för ved och KMP PX22 med tankstyrning och ack 2*750
Madswede76
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 30 nov, 2016 20:47

Re: Eldkraft.se

Inlägg av Madswede76 »

Himla bra att den här tråden och det här forumet finns. Nu vet jag att det inte är någon bluff-försäljare i alla fall.

Jag är ny i villaägarbranschen och har precis beställt ett roster från Eldkraft. Kan inte klaga på uppdateringarna via email hittills. Vi får se hur det blir med leveransen.
jeja2000
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 30 dec, 2012 01:10

Re: Eldkraft.se

Inlägg av jeja2000 »

Har heller inget att klaga på när det gäller Eldkraft.se Beställde keramik 2 mars kl18:40 leverans idag.

2 dagars Leveranstid. Snabbt och bra.
Skriv svar