Egentillverkad rotor

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av bergatorparen »

Ja, men produktionen i Belgien administreras från Köln. Volvo har även de produktion i Belgien OCH Nederlenderna. Mercedes har produktion i Tyskland och Spanien. Så nationaliteten beror väl mer på VAR huvudkontoret ligger.
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
kari
Prima virke
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 30 dec, 2005 01:31
Ort: finland

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av kari »

Bionas rotor och bilar, jag kan inte förstå samanhanget ? Kan någon hjälpa mig?
Pyro-Man (ex.Biona) Termax cr , 10m.skruv ,vilpe , tigex .
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av bergatorparen »

Sammanhanget var lagerhållning: Jag framkastade en tanke om att man sannolikt önskade att bli av med kvarlevorna efter Biona, och nämnde hur bilbranschen ofta gör - då startade en ny debatt om huruvida detta var rätt eller fel. Men sammanhanget var alltså företagsekonomi och logistik - som ju har mer relevans än var bilar produceras :lol:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
kari
Prima virke
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 30 dec, 2005 01:31
Ort: finland

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av kari »

Ok, nog forstog jag men före det hade någon halkat från ämnet,som är egen tillverkat rotor.Asoseasrioner,
fel stavat tror jag,en säger katt andra hund ,ben ,biten.osv. Nu är vi där igen.Vad fan har det här att göra med egen tillverkt rotor?
Men om någon försöker tillverka en rotor så regomenderar jag prova värmetålig metal 1.4828.
Pyro-Man (ex.Biona) Termax cr , 10m.skruv ,vilpe , tigex .
deasstore
Energiprofet!
Inlägg: 504
Blev medlem: fre 05 okt, 2007 06:03
Ort: Vimmerby

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av deasstore »

Vet ej vad du menar kari. Det klart att jämförelse med bilar och annat inte har med egen rotortilverkning att göra.

Antar att du förstår min associationer eftersom detta med egen rotortillverkning grundar i dålig kvalite och dyr reservdel. Vilket jag uppfatta att mitt inlägg handlar om.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
Tobel
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 23 jan, 2014 13:17

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av Tobel »

Har använt min biona i flera år och visst ha de hänt de blivit haveri och driftstopp men just till rotorerna så mitt tips är ni inte kör de helt slut på dem utan så fort de börjat tappa formen be någon om kunskapen inte själv finns att svetsa på dem med rostfri tråd och med pinnsvets

Har flertalet gånger gjort så på min egen brännare och har till och med byggt i princip en helt ny av en som bara hade kvar stumpar av orginal bladen så ja byggd nya blad i svets av rostfri tråden och de håller i princip halva tiden mot för en orginal gör ...



mvh Tobel
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: Egentillverkad rotor

Inlägg av danei »

Det var ett bra tips. Man kanske skulle skaffa lite rostfri tråd till MAG svetsen. Nu var det visserligen väldigt länge sedan jag behövde byta rotor.
Skriv svar