Letar efter bra & trygg service (Nacka/Stockholm)

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Blacktip
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 12 sep, 2015 11:11

Letar efter bra & trygg service (Nacka/Stockholm)

Inlägg av Blacktip »

Hej.

Efter ett drygt år som villaägare med tillhörande pelletspanna (Ecotec Mini) har jag insett att det inte alls bara är att se till att tömma aska & hålla pelletsförrådet fyllt. En mängd olika fel har uppstått under tiden pannan varit igång, och jag har servat apparaturen med hjälp av en serviceman (Mange) som jag fått stort förtroende för.

Nu verkar det som om denne serviceman tänker dra sig tillbaka, så jag letar nu efter någon annan person/företag som ger en bra & trygg service. Inget "snabbt in & ut á la kräng", utan någon som faktiskt vet vad denne pratar om och kan ge en långsiktig plan för eventuella problem som behöver tas hand om.

Så, vem eller vilka kan ni rekommendera i stockholmstrakten (bor i Nacka). Det verkar ju rent generellt som om pellets är helt dött här i krokarna, och att man antingen ska köra bergvärme eller värmepump. Skulle gärna behålla pelletspannan eftersom den värmer bra när den väl funkar (till en årskostnad som är helt ok), men då gäller det ju att grejerna funkar …

Tacksam för tips på servicegubbar/gummor som sagt.
erahren
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 20 okt, 2016 10:29

Re: Letar efter bra & trygg service (Nacka/Stockholm)

Inlägg av erahren »

Hej, jag har också använt Mange ibland med gott resultat.
En bra kollega är emellertid Mikael Borgh, Kretsloppsenergi. Han håller till i Kummelnäs, Orminge, dvs nära dig. E
Blacktip
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 12 sep, 2015 11:11

Re: Letar efter bra & trygg service (Nacka/Stockholm)

Inlägg av Blacktip »

Hej, och tack för svar. Ska se om det alternativet kan vara något för mig.
Skriv svar