Agrotec - Optovakten larmar felaktigt!?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Agrotec - Optovakten larmar felaktigt!?

Inlägg av Lmeboy »

Hej,

Jag har en Agrotec, från Ecotec. Det är ju den modellen som man kan köra havre i oxå. Jag kör dock pellets. Allt har fungerat kanon men nu stannar brännaren och larmar för optovakten.

Brännaren startar och brinner fint under uppstartsfasen och går sen över i drift och fortsätter brinna fint. Efter typ 30 min stannar den och larmar för optovakten genom En lång röd och fyra korta Grön/röda blinkningar. (trotts att det brinner alltså)

Jag har bytt optovakt och gjort rent röret där den sitter. Jag har även gjort rent nivågivarna i internförrådet. Mina ideer börjar ta slut. :roll: Kan det vara kablarna mellan optovakt och styrskåpet?

Nån som har nån ide`?
Jag är rätt säker på att erfarenheter från ecotec´s andra modeller kan hjälpa även mig.

Supertacksam för hjälp :D
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Re: Agrotec - Optovakten larmar felaktigt!?

Inlägg av Lmeboy »

Nån som vet om man kan koppla förbi optovakten? Bygla på plinten?

:wink:
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
Skriv svar