sätta i gång brännaren utan att tändelementet startar

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

sätta i gång brännaren utan att tändelementet startar

Inlägg av kay »

Kan man sätta igån brännaren utan att tändelementet startar? Om man t,ex tar bort säkringen till glödspiralen, den som är (6,3A) tror jag. Annars blir det ju svårt att justera några parametrar på pottarna utan att den kallar på värme och vill börja elda.
Varför jag undrar är för jag vill ställa in startdosen som verkar vara för stor, samt ett snäpp ner på eldningsdosen.
Jag får inte hit en service gubbe förens tidigast i slutet av nästa vecka som kan göra en riktig inställning med instrument
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: sätta i gång brännaren utan att tändelementet startar

Inlägg av kay »

Kom på själv hur jag skulle göra :idea: . Drog ner pann termostaten till 20 grader medans elpatronen ligger på 55 grader. Då kallar ju inte panntermostaten på värme förens pannan sjunkit till 20 grader grader och det gör den ju inte eftersom pannan håller 55 grader med elpatronen :D
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
Skriv svar