Vilken panna är bäst till Iwabo Villa S1?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Pällets
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 23 nov, 2006 22:56
Ort: Östersund

Vilken panna är bäst till Iwabo Villa S1?

Inlägg av Pällets »

Köpt huset för ett år sedan. Förra ägaren har satt i en Iwabo Villa brännare i en gammal Norrahammarpanna (årsmod -64). Jag inser att jag behöver byta ut pannan, väl? Vilken är bäst/mest prisvärd/bekvämast?
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Re: Vilken panna är bäst till Iwabo Villa S1?

Inlägg av elvis »

Pällets skrev:Köpt huset för ett år sedan. Förra ägaren har satt i en Iwabo Villa brännare i en gammal Norrahammarpanna (årsmod -64). Jag inser att jag behöver byta ut pannan, väl? Vilken är bäst/mest prisvärd/bekvämast?
Oj, bäst, prisvärdast, bekvämast.
Den var svår.
Egenskaperna är ju olika så det beror ju på vad man själv värderar.

Jag hade inte bytt pannan om den inte krånglar.
Jag bytte min gamla för att jag ville ha mer bekvämlighet i ett hyreshus med 10 tons förbrukning.

Överväg pellets kontra värmepump. Kolla din förbrukning och bedöm hur jobb du vill lägga ner.

Hade jag varit du hade jag kört den pannan och brännaren du har och kollat om om pellets är nåt för dig.
Sedan nästa säsong kan du göra en realistisk bedömning.

Om du vill ha en bekväm panna är det bra om brännaren har automatisk rengöring av roster. Det är det underhållet man gör oftast nämligen.

Hasta inte vad du än gör. Ta det lugnt och vänta tills du provat det du har för att veta vad du kommer vilja ha.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Skriv svar