villa s-00

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
nylls
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 02 mar, 2008 16:27
Ort: Malmberget

villa s-00

Inlägg av nylls »

Hej har just kört igång en beg anläggning med en iwabo villa s-00a. Skall lampan som lyser när fotocellen ser låga lysa konstant. Min verkar ej se låga hela tiden vilket verkar resultera i att brännaren stannar för att sedan starta direkt nedkörningsfasen är avklarad. Verkar som att den ej ser låga och därför startar om. Är helt grön vad gäller detta så vet ej vad jag skall göra. Har rengjort fotocellen utan förändring. Vet dock att den ej har slocknat då jag ser lågan själv då lampan ej lyser.
Kenneth
Fröträd
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 09 dec, 2005 17:11
Ort: Värmland

Re: villa s-00

Inlägg av Kenneth »

nylls skrev:Hej har just kört igång en beg anläggning med en iwabo villa s-00a. Skall lampan som lyser när fotocellen ser låga lysa konstant. Min verkar ej se låga hela tiden vilket verkar resultera i att brännaren stannar för att sedan starta direkt nedkörningsfasen är avklarad. Verkar som att den ej ser låga och därför startar om. Är helt grön vad gäller detta så vet ej vad jag skall göra. Har rengjort fotocellen utan förändring. Vet dock att den ej har slocknat då jag ser lågan själv då lampan ej lyser.
Hej

Har du gamla eller nya styrningen..?
Den röda lampan anger att den har reg.eld
den skall inte slockna...vid eldning ...
du kan ha fel på fotocellen eller att den är feljusterad ..

Skulle vilja veta vilket som sitter i din brännare....
för att kunna hjälpa dej.

Kenneth
Eldat med pellets sen Dec.1994.
Pelletsinstallatör Janfire 94-97/ 97-Iwabo /08-Biocomfort
Iwabo Villa S2 med uraskning fläktkont.skruvkont.pelletsbroms.
Panna Combifire
Solfångare sen Aug.1995. 20 kv Hus.300 kv
varav 100 kv verkstadsdel.golvvärme.
nylls
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 02 mar, 2008 16:27
Ort: Malmberget

Inlägg av nylls »

Den var feljusterad. Nu lyser den konstant och gör inte längre några stopp under drift.
Skriv svar