Pelletsblockering i Biomatic
Pelletsblockering i Biomatic
Är det någon som har problem med att nivåvaktsensorn blir blockerad av pellets som ställer sig på den lilla avsats som är strax under sensorn och därmed hindrar ljuset att passera till motagarsensorn?
Har någon av er provat att flytta på sensorerna?
Har någon av er provat att flytta på sensorerna?
Thermia Biomatic20+
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd
Nivåvakten
Hej,
häromdan sa displayen nåt om nivåvakten. Jag skruvade lite på bägge nivåvakterna lite fram och tillbaka och sedan satte den igång; kunde dock inte skruva ut hela nivåvakten skall man kunna det?
häromdan sa displayen nåt om nivåvakten. Jag skruvade lite på bägge nivåvakterna lite fram och tillbaka och sedan satte den igång; kunde dock inte skruva ut hela nivåvakten skall man kunna det?
Den avsats jag menar heter mothållsplåt. Kolla genomskärning på t.ex http://www.afabinfo.com/bioguiden/forbr ... bequem.htm . Min är inte lika vinklad som på bilden. Är era det?
Thermia Biomatic20+
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd
-
- Frö
Fick kontakt med en från Thermia som skrev följande:
sensorn behöver inte flyttas utan vi har tyvärr fått ett parti med delar där nämnda plåt har för liten lutning. Problemet avhjälpes med att mothållsplåten böjes något neråt och slipas vid behov i kanten.
Har nu provat att böja den lite till. Tiden får avgöra om det löser mina problem. Blir jag bara kvitt detta problem så verkar det vara en skitbra panna! (inte för att jag testat någon annan... men iaf känns den stabil i övrigt)
Det verkar som de har en del att stå i på Thermia...
sensorn behöver inte flyttas utan vi har tyvärr fått ett parti med delar där nämnda plåt har för liten lutning. Problemet avhjälpes med att mothållsplåten böjes något neråt och slipas vid behov i kanten.
Har nu provat att böja den lite till. Tiden får avgöra om det löser mina problem. Blir jag bara kvitt detta problem så verkar det vara en skitbra panna! (inte för att jag testat någon annan... men iaf känns den stabil i övrigt)
Det verkar som de har en del att stå i på Thermia...
Thermia Biomatic20+
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd
Termomatic ERA
6,5 kbm förråd