Reservdelar till skruven?

Skriv svar
Filurus
Prima virke
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 09 sep, 2008 21:09
Ort: Silverdalen

Reservdelar till skruven?

Inlägg av Filurus »

Någon som har lite tips på var man kan få tag i reservdrev till skruvmotorn?
Naturligtvis skulle det gå sönder på en fredagseftermiddag... :evil:
ingen förvarning var nere i morse o kollade till allt innan jobbet och då var det inget missljud eller dålig matning (vad jag märkte iaf.)
har skrivit till Roslagsbrännaren men dom har ju inte öppet på helgerna, o inte kan som skicka ett drev heller pga postennnn SUCK

// Ronnie
Panna CtC 266B, Brännare: RoslagsBrännaren RB master, Pellets från stockhorvan, hus 199 kvm 20 tals villa, 12 m helsten / helstens skorten
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Har du plockat isär lådan och konstaterat att det är ett drev?
Det är inte bara nån låsskruv som lossat på axeln?
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Filurus
Prima virke
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 09 sep, 2008 21:09
Ort: Silverdalen

Inlägg av Filurus »

Tog isär motorn igår och testkörde den utan skruv. utan motstånd så funkade allt, men så fort jag satte fingret på skruv axlen så såg jag att ett drev var utsilet på 4 kugg...
Synd att det var ett så litet drev annars hadde jag vart på jobbet idag och gjort en avgjutning av det istället
Panna CtC 266B, Brännare: RoslagsBrännaren RB master, Pellets från stockhorvan, hus 199 kvm 20 tals villa, 12 m helsten / helstens skorten
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Tokigt att det just skall hända när det är helg :cry:
Frågan är om Roslagsbrännaren har lösa drev till försäljning.
På Eniro finns det några verkstäder kring dig,som kanske kan tillverka drev :roll:
Skrev under företag: kugghjulstillverkning - Hultsfred

Vill du nödköra brännaren i helgen så kan du lägga in en startdos och sen när du märker att den går igång,så står du och matar den för hand ner i röret.Är ju lite passning,men du slipper elpatron ett tag.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar