Bulk pellets i Stor-Stockholm

Skriv svar
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Bulk pellets i Stor-Stockholm

Inlägg av pitch »

Halloj pelletsvänner!

Jag blev just nyfiken på hur många av er som bor inom Stor-Stockholmsområdet som har bulkförråd och vilken sort ni isf eldar med.
Anledningen till mitt intresse är att jag just fick höra att Svenska Gräs har funderingar på att leverera Solett som bulk i Stor-Stocholm. Jag har just fått mina första fyra pall med Solett levererat från dem och pelletsen ser mycket bra ut och är den så bra som André påstår skulle det inte vara så dumt att kunna få den på bulk oxå :-)

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Just nu eldar jag med OKQ8 pellets.. 1800:- /ton.. tar slut om typ 30 dagar.. Sen blir det...?

Jag kollade förra året med Svenska gräs o frågade om bulk.. men då sa dom att det inte var något dom hade..

Dom sa att man gjärna fick köpa pall:ar av dom lika så kunde man köpa in sig på en pall.. så hämtar man säckar (för typ folk med pelletskaminer) några åt gången om man tex inte har utrymme för 3-4 pallar.. Smart tycker jag..!

Annars hade dom priset på 50kr /säcken vid enstaka säck köp.

Jag ser fram i mot att få flera Bulk leverantörer på marknaden i Tok Stan.
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Danne
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 25 feb, 2005 23:38
Ort: Stockholm/Huddinge

Inlägg av Danne »

Samma här,
OKQ8 (dvs Laxå) 1950:- i Februari :(
Är nu inne på min tredje leverans därifrån - Varför?
- Jag hittade ingen billigare
- Det funkar bra i min anläggning
- Sist men inte minst, bilen/chauffören klarar av att ta sig in på min besvärliga infart.

/Danne
Thermia Bequem 15D, ERYL DP -64, Bulkförråd
Skriv svar