kan man ha thermia bequem 15d i nibe city?

bebop
Lärjunge!

Inlägg av bebop »

Köp du paketet i lugnan ro, hur som helst gör du en bra affär.
Du får mäta dig fram och kolla med brännaren på plats, och sedan sälja den som inte passar.

Så här ser det ut med en ecotec A4 http://www.bioenergialphof.com/images/pannor/lagan.jpg

Även om du måste sänka effekten på din Janfire pga lågriktare så kommer det räcka till för dina 85 m2 hus.
Genomsnittsvillan i Sverige har ett effektbehov på 7kW och en Janfire som tvingas gå på läge 2 pga lågriktaren levererar 12 kW.
Så nog räcker det....
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
stepside
Lärjunge!

Inlägg av stepside »

tittat på länk ang janfire problemet och 15cm vägg.kan direkt säga att jag tror thermian är bättre lämpad pga brännkoppen börjar inte direkt efter infästningsplattan utan är ett långt rör imellan innan brännkopp och infästning,det enda prob jag funderar på då iså fall är ögat som blir väldans inbyggt i väggen men det går säkert att ordna.ska mäta lite...är det ingen annan här med focus å bequem?
bebop
Lärjunge!

Inlägg av bebop »

Brännkoppen börjar inte direkt efter infästningsplåten på Janfire Flex-A, den börjar 9 cm längre fram.
Med lågriktare 30 grader är du inne i pannan utan problem. Har för mig att MetroTherm levererar Iwabo brännaren också på det viset.
Prova du vilket som blir bäst så kommer du nog till en lösning. För de pengarna har du råd att labba och välja det som passar dig bäst.
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
Skriv svar