Nu finns solett ner till småland

per pellet
Fröträd
Inlägg: 74
Blev medlem: tis 11 okt, 2005 20:35
Ort: Järfälla

Inlägg av per pellet »

per pellet skrev:
Jag gjorde en prisförfrågan på småsäck igår och fick svaret att Solett inte säljs söder om Sundsvall.

pitch svarade:
Svenska Gräs i Hägersten säljer Solett. Priset är fn 1850:-/pall vid köp av 4 pall.
Jaha, det var ju synd att jag hunnit beställa Såbi (som bara kan leverera hälften av det man beställer just nu).
Lite lustigt att Skekraft inte upplyser om att de har återförsäljare i Sthlm när man frågar. Jag trodde de ville sälja sin pellets, inte ha den kvar.
Biomatic 20+, 800 liter veckoförråd, Thermomatic Combi shuntstyrning.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

per pellet skrev: Lite lustigt att Skekraft inte upplyser om att de har återförsäljare i Sthlm när man frågar. Jag trodde de ville sälja sin pellets, inte ha den kvar.
Kan dom som säljer solett i söder köpa via andra kanaler..
Chaffisen som va hit senast sa då att dom körde säck ner till småland.. :?

Såg även i deras "kraft magasin" att dom säljer ner till Sundsvall förutom fortum i stockholm som köper båtlaster till fjärrvärme..
Det fanns heller inga planer på att sälja pellets längre söderut fast dom bygger ytterliggare en fabrik då dom blir av med pelletsen ändå..

Så dom lägger nog inte pelletsen på lager.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Inlägg av pitch »

Jag fick min leverans först idag...en dag försenat. Åkaren hade redan hunnit iväg igår innan jag beställde men det gjorde inte mig så mycket. Jag hade ett par liter pellets kvar när leveransen väl kom ;-)
Pelletsen ser finfin ut :-)
Mycket trevlig kille som kom med pelletsen. Han berättade att de funderade på att börja leverera bulk men att han isf behövde garantier på leveranser om han nu skulle skaffa en bulkbil också.
Det skulle ju vara suveränt om man skulle kunna få solett som bulk här i "fjollträsk" och då förhoppningsvis för ett bättre kilo/ton-pris.
Hur många av er här på forumet inom Stor-Stockholm har buklförråd och är intresserade av Solett pellets? Kanske borde göra en ny tråd för denna fråga och utöka svarsalternativen kanske....jo, så får det bli...svara inte i denna tråd.

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Skriv svar