Hysteresen kan ju alltid installatören ställa då det finns i gömt meny, i "sekvens" kanske?

Det brukar alltid gå att få reda på hur man kommer in i "service" menyn eller vad det kan heta för oss klåfingriga (men skickligaStugsittaren skrev:Jag skrev ett långt mail till honom efter samtalet, där jag pekar på betydelsen av ON/OFF för oss. Försökte få honom att förstå att detta kan vara ngt som gör att många väljer ngt annat. Jag gissade på mailadressen (få se om den kommer tillbaka). Få se om han svarar. Som det är nu gör de en nästan jättebra panna, med orkar inte riktigt fram. Förklarade att den låg efter thermians i vissa avseenden (och före i andra).
Hysteresen kan ju alltid installatören ställa då det finns i gömt meny, i "sekvens" kanske?
Hmm, ok.Stugsittaren skrev:Tanken var väl att det skulle användas mot en acktank i första hand. Sedan är det ett gäng som tycker det är bra att använda samma funktion vid lågt energiuttag.
Visst kan man köra på el.. Men då pellets är mycket billigare att köra på då jag kollade i sommras så vill man inte deStugsittaren skrev:
Man kan ju alltid köra på el på sommaren.
Jo det skulle gå att fixa med en timer, men det känns lite trist på en ny panna. Om elektroniken sitter inne i pannan tror jag inte att den förlorar minnet. Antar då att man bara bryter strömmen till brännaren. Man bör då se till att man inte bryter mitt en eldningscykel, men det är ju rätt lätt att fixa med lite relä eller elektronik.
Skall man tolka Andrés förbrukningssiffror så att underhållsglöden i stort sett vädras ut men att man kan ha viss nytta av startförbrukningen (eller ger starten marginellt värmetillskott)?
On/off startar brännaren med el istället för underhållsglöd..nissetib skrev:Vad menas egentligen med on/off styrning??
Hysteres , det vet jag är tempdiff....men i vilket sammanhang används det??
Har själv en Ecoflex. Har kollat runt lite i menyerna och det finns något som heter "sekvenskod" och den står på noll just nu.
Och vad det gäller Ctc:s pelletsskruvar...så när jag fick min var det en Thermia skruv
Visst är det Thermias skruvsystem. Men CTC har valt att bara ta in den lilla motorn och raka skruvar. Eller är det Thermia som inte släpper senaste programvaran och hela skruvsortimentet?nissetib skrev:Och vad det gäller Ctc:s pelletsskruvar...så när jag fick min var det en Thermia skruv
Jag är inte riktigt säker på vad Du menar med effektmenyn. Menar Du den menyn där jag ställer in effekten på brännaren eller??André skrev:On/off startar brännaren med el istället för underhållsglöd..nissetib skrev:Vad menas egentligen med on/off styrning??
Hysteres , det vet jag är tempdiff....men i vilket sammanhang används det??
Har själv en Ecoflex. Har kollat runt lite i menyerna och det finns något som heter "sekvenskod" och den står på noll just nu.
Och vad det gäller Ctc:s pelletsskruvar...så när jag fick min var det en Thermia skruv
Hysteres ökar man för att få längre gångtid på brännaren el om man kör mot acktank så vill man ladda kanske 50-80 grader i tanken varje gång brännaren startar..
Kolla vad som kommer fram om du knappar fram 65 i sekvenskod.. Är det start faserna som är där så är det som i thermian o då ger ja mej f-n på att allt annat är som i thermian oxå..
Vet du hur man tar sej in i effekt menyn??
Där ställer man hysteres på thermia..
Då är det ju samma som thermias program men de är annat namn.. Thermia heter det bara "sekvens"nissetib skrev:Har nu provat att knappa in "sekvenskod 65" och det kommer upp en jäkla massa inställningar. Div start funktioner såsom tider osv...förstår ingenting...
Står det 60 min??nissetib skrev:Har nog hittat det..![]()
Finns något som heter "Varmhållning". Så här står det i boken. "Tiden i minuter mellan varje frammatning av pellets då brännaren är i varmhållningsläge (dvs inget värmeuttag från pannan)."
Borde vara det...