Verkningsgrad Vedolux 37
Verkningsgrad Vedolux 37
Hej jag undrar vad Vedolux 37 har för verkningsgrad, hittar ingen information om detta.
El/Olje- panna, FTX-agg.
1 1/2 plan 1930 194m2 + källare tillläggsisolerad.
Kökspanna Classical 5, 750 + 500l acktank, solfångare
1 1/2 plan 1930 194m2 + källare tillläggsisolerad.
Kökspanna Classical 5, 750 + 500l acktank, solfångare
-
- Pannrumshärskare!
Nej Värmebaronen vägrar att avslöja resultatet.
Jag har mailat dom flera gånger från olika email adresser och alltid fått konstiga svar.
Typ den är runt 91-94 % . Det är en företagshemlighet blabla
Jag tror verkningsgraden är dålig och det är därför dom inte vill avslöja den.
Köp en panna från ett företag som kör med öppna kort
Jag har mailat dom flera gånger från olika email adresser och alltid fått konstiga svar.
Typ den är runt 91-94 % . Det är en företagshemlighet blabla
Jag tror verkningsgraden är dålig och det är därför dom inte vill avslöja den.
Köp en panna från ett företag som kör med öppna kort
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Jøtul I 520 FL
Jag vill säga att verkningsgraden är hög som Värmebaronen skriver själva. Konvekttionsytan är lika stor som på Baxipannorna.
Vad de klankar på är att det är liggande tuber och det samlas flygaska där vilket det gör , men i och med det är så enkelt att sota en panna från Värmebaronen så är det inget problem.
Kvaliten på pannorna från Värmebaronen har alltid varit hög med gjutna luckor som sluter tätt hela livslängden, så du slipper tjocka snöre och fösöka att justera lucker med jämna mellanrum som vrider sej med värmen som det är på Baxipannorna , stor vinning av verkningsgraden
Kvaliten var nog bra då du köpte pannan från Baxi Andreas H. tillverkad i Dannmark som kunde det med kvalite , men nu med tillverkning i TURKIET med sneda plåtar och mycket andra problem vilket bara är det synliga , hur bra är dom på att svetsa vilket är nästa problem för det är det viktigaste punkten i panntillverkningen när de inte har känslan att få luckor och plåtar rätt.
Vad jag menar är att verkningsgraden är lika hög på Värmebaronens pannor som på Baxipannorna under en livscykel då de håller högre kvalite i dagsläget, gjutna lucker och lättsotad.
Nackdel små eldstäder
Vad de klankar på är att det är liggande tuber och det samlas flygaska där vilket det gör , men i och med det är så enkelt att sota en panna från Värmebaronen så är det inget problem.
Kvaliten på pannorna från Värmebaronen har alltid varit hög med gjutna luckor som sluter tätt hela livslängden, så du slipper tjocka snöre och fösöka att justera lucker med jämna mellanrum som vrider sej med värmen som det är på Baxipannorna , stor vinning av verkningsgraden
Kvaliten var nog bra då du köpte pannan från Baxi Andreas H. tillverkad i Dannmark som kunde det med kvalite , men nu med tillverkning i TURKIET med sneda plåtar och mycket andra problem vilket bara är det synliga , hur bra är dom på att svetsa vilket är nästa problem för det är det viktigaste punkten i panntillverkningen när de inte har känslan att få luckor och plåtar rätt.
Vad jag menar är att verkningsgraden är lika hög på Värmebaronens pannor som på Baxipannorna under en livscykel då de håller högre kvalite i dagsläget, gjutna lucker och lättsotad.
Nackdel små eldstäder
Vedolux 40 UB sidmonterad Eco Tec Agroline askutmatare ack 750L. skorsten SEM 7,5m HUS BYGGT 1976 1,5 PLAN 180M2 konverterad från el till biobränsle 2006
-
- Pannrumshärskare!
Vad jag vet så monteras bara pannorna i turkiet. Tillverkningen sker fortfarande i danmark.
Värmebaronen är säkert bra.Det jag och flera stör sig på är att dom inte släpper provnings protokollet.
Jag har aldrig haft något problem med luckorna på min panna.
Så länge värmebaronen inte släpper resultatet på verkningsgraden så kommer jag forsätta avråda folk att köpa den. Jag vet inte om jag skulle råda någon att köpa en baxi heller.
Tycker dom blivit för dyra. Effecta tror jag är ett bra val
Värmebaronen är säkert bra.Det jag och flera stör sig på är att dom inte släpper provnings protokollet.
Jag har aldrig haft något problem med luckorna på min panna.
Så länge värmebaronen inte släpper resultatet på verkningsgraden så kommer jag forsätta avråda folk att köpa den. Jag vet inte om jag skulle råda någon att köpa en baxi heller.
Tycker dom blivit för dyra. Effecta tror jag är ett bra val
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Jøtul I 520 FL
-
- Pannrumshärskare!