Compello installation

Skriv svar
geneorginalet
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 22 feb, 2011 12:22

Compello installation

Inlägg av geneorginalet »

Hej! Jag har köpt en Compello, vattenmantlad pelletskamin nu i vinter.
Problemet är att instruktionshäftet är på tyska.

En sådan efterlyses, eller var man kan ladda ner en på svenska.

Jag har även några praktiska frågor om hur en installation kan se ut, gärna med mejlade foton, det vore helt kanon.

Jag har en rörmokare,som skulle komma och hjälpa mig med uppstart av installátionen, luftinsug, skorstensrör till muren, var ungefär vattenledningarna ska monteras, i varmvattenslingan eller i expansionskärlet, eller kanske direkt till elementledningen. mm.

Han tycks vara en upptagen man, eftersom det har gått ca 3 veckor nu.

Tackar på förhand för alla tips jag kan få. Nu börjar våren snart, då kan jag hålla på i lugn och ro med detta.
Trottoarbonden från höga kusten.
brattne
Stor entusiast!
Inlägg: 196
Blev medlem: tis 01 mar, 2011 19:20
Kontakt:

Inlägg av brattne »

koppla in den ,såsom det vore en vedpanna,med laddomat eller blandningsventil på 53-63 grader mot en ack-tank med varmvattenberedning. Rören till radiatorerna tas ut från tanken. Ett väl beprövat sätt.Ansluter du rökröret till mot befintlig murstock kan det bli problem med bl.a kondens i kanalen ovan tak.. Håll koll. I värsta fall får du dra ner en skorstensslang i kanalen. Compello sälj eller åtminstone har sålts av Claus Lorenz på Solentek. Där finns nog manual på svenska
210 kvm boyta + 800 kvm biyta,24 kvm Lesol, classic kökspanna, thermia modul 12, vattenmantlad pelletskamin, kakelugn, p-kamin M:t Vernon, P-kamin caminetti montegrappa, Pellx K6, ULMA varmluftspanna, Tulikivi, 2 st contura braskamin,Morsö gjutjärnskamin.
Skriv svar