Servicetekniker som servar Ecotec i Göteborgstrakten?

Skriv svar
mt4base
Stor entusiast!
Inlägg: 217
Blev medlem: tor 01 nov, 2007 20:50
Ort: Alingsås

Servicetekniker som servar Ecotec i Göteborgstrakten?

Inlägg av mt4base »

Jag har inte fått svar från Ecotec så jag ställer väl frågan här, vilka företag i gbg regionen servar Ecotecbrännare?
//Mattias

Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
stingray
Stor entusiast!
Inlägg: 174
Blev medlem: tis 04 dec, 2007 20:42

Inlägg av stingray »

Hittade detta på deras hemsida, hoppas det kan vara till hjälp.

http://www.ecotec.net/af_sverige/gotaland/goteborg.html

Mvh David
Numera Bergvärme tidigare; Diom Topp från 1986. Pellx 20kw från -00 tidigare Ecotec A3.
mt4base
Stor entusiast!
Inlägg: 217
Blev medlem: tor 01 nov, 2007 20:50
Ort: Alingsås

Inlägg av mt4base »

Tack, jag hittade den sen åxå. Dock löste det sig, jag orkade inte ringa hit nån reparatör så jag bytte tändelementet själv istället. Det var lite fnuligt, första gången jag skruvar brännaren själv, men nu går aset igen. Ska åxå vara tacksam för att tändelementet inte gav upp mitt i VINTERN och -22 grader. Alltid nått att vara glad över. :shock:

En annan fråga dock. Hur vet man att tändelementet faktiskt är sönder? Jag mätte på det och det var inte kortslutet men likförbaskat tände inte brännaren bränslet?? "Slits de ut" på tid?

Tack för input iaf!
//Mattias

Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Inlägg av bergatorparen »

Det som sker med elektriska element är att de bryts ner. Det du kan se är att impedansen mätt i Ohm ändrar sig från den som ett nytt element har. Det behöver inte kortslutas, men det avger sämre värme och i slutändan orkar det inte så mycket upp i temperatur att det får bränslet över flashpoint. En bra regel kan vara att byta elementet när man märker att det tar längre tid än vanligt för brännaren att komma igång :wink:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Fiddeli
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 05 feb, 2010 22:32
Ort: Lödöse

Inlägg av Fiddeli »

Hej.
Här har du en adress om behov av reparatör skulle uppstå, ligger i Älvängen men kolla om dom inte servar Gbg också.
Jag har använt dom i flera år och tecknat serviceavtal.

http://www.mba-maskinservice.se/
Ecotec A3 - CTC total -85 - 150 m2
Skriv svar