e-pellets.se fungerar bra

pw_allin
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 27 jan, 2012 14:14

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av pw_allin »

Jag heter Peter Wallin och har INGET med bolaget att göra. Jag är arbetslös sedan 5 år tillbaka. Om du/ni vill se er som bakom flötet så är det er sak. Inget jag vare sagt eller påstått.
msh16
Energiprofet!
Inlägg: 583
Blev medlem: ons 03 mar, 2010 12:14

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av msh16 »

Tog en "rövare" kanske för att få igång försäljningen.
Inget å bråka om tycker jag för i jämförelse med de påhopp och dumförklaringar av forummedlemmar som en del satt i system sedan nyår är det här ingenting.
Är nu e-pellets och PW-teknik egentligen två grenar av samma träd så säljer de ju bara gamla museiföremål som PX21, Effecta och BioWarm så ganska oförargligt som helhet.
CTC 265 panna med Bionordic Viking B16, Tidigare Iwabo S1
Mitsubishi FH35 nedre våningen.
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av M.Lindskog »

@pw_allin:
Det jag menade var att om du tror att forummedlemmarna skulle 'köpa' att du inte på nåt sätt har med bolaget att göra, så tror jag att du underskattar forummedlemmarna en aning. Så nej, jag påstår inte att du varken sagt eller påstått att vi är dumma. Men att du inte säger det rent ut är en sak. Vad du tror är en annan. Nåväl, det är ingen stor sak och du får naturligtvis tro vad du vill.

Eller... Är det möjligen så att du själv inte inser hur genomskinligt det framstår när du registrerar dig på forumet och endast skriver om hur bra just den här återförsäljaren är, lyfter fram deras kampanjer etc? När du dessutom delger oss detaljer kring en pågående tvist, hur ska det kunna se ut som att du är 'vem som helst' i förhållande till bolaget? Visst det kan vara så att du inte har något med dem att göra, men det ser föga troligt ut. :?

Nu har hur som helst alla som läst den här tråden sett inte bara att någon tycks agera 'bulvan' (vilket iofs är ett starkt uttryck, hittar dock inget bättre), utan också att de tydligen är i tvist med en leverantör och av allt att döma pga att de evt. inte är solida. Att någon evt. är 'bulvan' är en rätt så liten sak i sig, men jag skulle då inte vilja göra affärer med någon som evt. är på obestånd. Så jag tror inte att just den här återförsäljaren har fått någon vidare bra reklam, om det nu var ditt syfte med att starta tråden, oavsett din relation till dem...
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
pw_allin
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 27 jan, 2012 14:14

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av pw_allin »

Det spekulerades ju i konkurs osv, att vara solid eller ej känner jag inte till. Däremot är det väl inte helt otänkbart att man inte betalar för saker som inte är levererade? Skulle jag iaf inte göra.
psau
Energiprofet!
Inlägg: 551
Blev medlem: mån 17 jan, 2011 11:26
Ort: Segeltorp

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av psau »

Hellu,
När ett företags webbsida försvinner så väcks ju frågan varför försvann.

Jag tror att det kan vara klokt att inte betala i förskott om man anar ugglor i mossen, men att helt skippa företaget behöver man ju inte göra. Även om det är betydligt mkt svårare att få tag på bolaget när det visas en 403 sida istf ett beställningsnummer.
Känns lite som på sin höjd en sido/hobby verksamhet.

/Peter
Panna: Effecta 220 tidigare Nibe City
Brännare: BioNordic B16GL med modulerande drift, tidigare PX21
Dragbegränsare: Tigex 25(liten)
Ventilation: Flexit Uni3 FTX
Hus: två plan 160kvm tot, 23grader inne.
Förbrukning: 6-7 pall
luring
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 13 dec, 2011 23:10

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av luring »

Man ska väl i stort sett aldrig betala något i förskott! :)
Bxi eurofire 04 Nibe vx 98
fredrik158
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 06 mar, 2012 15:39

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av fredrik158 »

Någon bluff tror jag inte att det är/har varit, jag fick som sagt mina pellets levererade precis som avtalat. Finns det något som tyder på att någon blivit lurad?
Däremot kanske det låg dåliga kalkyler bakom affärsupplägget, vad vet jag. Men som redan sagts, att betala i förskott är väl aldrig att rekommendera.
hellyh
Prima virke
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 06 jan, 2008 18:23

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av hellyh »

Beställde 2 pall för 14dagar sedan och inget har dykt upp. Allt av döma en lurendrejare e-pellets.se AKTA ER!!
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av M.Lindskog »

@hellyh: Vilken leveranstid lovade de då? Har du förskottsbetalat?
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
fredrik158
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 06 mar, 2012 15:39

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av fredrik158 »

Sidan har ju legat nere sedan iaf 2 mars enligt tidigare inlägg så att du beställt för 14 dagar sedan låter ju inte troligt. På vilket sätt blev du lurad, betalade du förskott?


Jag köpte som sagt 2 pallar och de levererades utan problem, betalade med faktura.
hellyh
Prima virke
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 06 jan, 2008 18:23

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av hellyh »

Jag kontaktade dem via mail när sidan låg nere. De lovade 7-10 dagars leveranstid inklusive helg. Men inget har dykt upp och de svara varken på mejl eller telefon. Mitt förråd tog slut så jag har fått köpa lösa säck och beställa från annan leverantör.
Betalade givetvis inget i förskott. Men bara för er vetskap att dessa går inte att lita på!!
protoflax
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: ons 30 mar, 2011 20:21

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av protoflax »

Kan vara så att dom själva inte har haft möjlighet att betala leverantören i tid och då blir det ingen leverans. Rätt så lätt för mindre företag att hamna i den situationen.
TMV Attack 2000, Bionordic Viking 9990
fredrik158
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 06 mar, 2012 15:39

Re: e-pellets.se fungerar bra

Inlägg av fredrik158 »

protoflax skrev:Kan vara så att dom själva inte har haft möjlighet att betala leverantören i tid och då blir det ingen leverans. Rätt så lätt för mindre företag att hamna i den situationen.
Så kan det ju mycket väl vara.
hellyh skrev:Jag kontaktade dem via mail när sidan låg nere. De lovade 7-10 dagars leveranstid inklusive helg. Men inget har dykt upp och de svara varken på mejl eller telefon. Mitt förråd tog slut så jag har fått köpa lösa säck och beställa från annan leverantör.
Betalade givetvis inget i förskott. Men bara för er vetskap att dessa går inte att lita på!!
Bra att du inte betalat iaf, men det är ju dålig stil att ta ordrar och inte höra av sig då man inte kan leverera. Blir tilll att gå tillbaka till storaenso för min del, e-pellets om det nu återuppstår känns ju inte seriöst längre.
Skriv svar