Snabbaste leveransen nånsin??

Skriv svar
johano
Lärjunge!
Inlägg: 364
Blev medlem: tor 25 okt, 2007 09:25
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av johano »

Vart lite imponerad av Stora Enso idag: jag la en beställning på nätet igår (tis) på tre pallar, fick leveransbesked inom två timmar att det skulle komma antingen idag (ons) eller imorrn (tor), och nu imorse (ons) 08:15 var chaffisen här och lyfte av mina pallar ... (!)

Alltså, mindre än ett dygn från beställning till levererat och klart!!

/johan
Funkishus från -41, 140m2 på två plan + 70m2
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
Ulf Rasmusson
Energiprofet!
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 12:57
Ort: Hofterup vid Lund

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Det är ju så man vill ha det och inte två veckor efter beställning.
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av micke_932 »

Nu var det väl i och för sig bara tur, dom hade en leverans till någon annan i närheten på onsdagen så dom tog detta samtidigt av rent ekonomiska skäl.

Att det tar en vecka eller två tycker jag inte är något problem, så länge dom meddelar i god tid hur lång tid det tar, det är värre med sopprötterna som säger att dom levererar på några dagar och dagen innan dom skulle komma får man ett meddelande om att det nog tag en vecka till.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Roli »

Ja det slår min leverans som tog ca 29 timmar från beställning tills förrådet var fyllt med 5 ton pellets.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
bslask
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 26 feb, 2011 00:55

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av bslask »

Det enda som är viktigt är väl att dom kommer på överenskommen tid?
En för tidig leverans kan ju vara ungefär lika dålig som en sen om man har platsbrist.
Pellx Classic värmer mitt hem!
Doc
Stor entusiast!
Inlägg: 218
Blev medlem: fre 17 dec, 2004 19:38

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Doc »

10 Timmar från beställning tills de första pelletsen trillade ner i mitt förråd. SE 3 ton bulk. Leverans samma dag. :D Han kom faktiskt innan dagen som aviserades för lastning. Hos mig går det bra att fylla utan min medverkan. Men alltid bra att ha lite koll.
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av rod02 »

Stackars mig jag fick vänta ca 33 timmar ;-) . Från sen best till tidig lev. Kanon att man slipper vänta över helgen. Hoppas de behåller max 5 arbetsdagar, eller mindre. Minns inte vad som gäller nu.

Edit: 5 arbetsdagar gäller. Slipper man helgen om man beställer sent sön?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Roli »

Sist jag beställde från SE så gjorde jag det på Söndag kl 16 och hade mina 5 ton i förrådet 29 timmar senare. Detta trots att leveransbeskedet som kom på mejl på måndag förmiddag sa att de skulle lasta på tisdag och leverera tisdag eller onsdag.

Får se hur lång tid det tar denna gång. Skall snart beställa 5 ton igen, bara jag får fixat en lagerstödpunkt på min utmatningsskruv.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5020
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Stegatorparn »

32 timmar efter beställning är jag nöjd med.
Den snabbaste leveransen jag någonsin fått.
Tror SE är på hugget... :)
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Snabbaste leveransen nånsin??

Inlägg av Jakob »

Fick 3 ton bulk idag. Beställde i lörsdags kväll på nätet och betalade med kort.

Levbesked kom igår måndag och vid lunch idag tisdag var förrådet fyllt.

1.5 arbetsdagar alltså. Inte illa. SE är fortsatt på hugget.

Pelletsen var kritvit och doftade friskt. Mängden spån har jag ingen aning om då jag inte kan öppna och kolla förrens nån gång under hösten :mrgreen:
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Skriv svar