Varifrån ska jag köpa min pellets?

Skriv svar
Kiggex
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: sön 08 apr, 2012 20:01

Varifrån ska jag köpa min pellets?

Inlägg av Kiggex »

Hej!

Fick nys om denna sida nyligen och har sett att det finns en hel del här inne som har stor kunskap gällande pellets :)

Då jag är relativt ny gällande pellets m.m. så har jag en fråga som jag hade hoppats få hjälp med.

Det är nämligen dags att inköpa pellets igen. Pall småsäckar är det som gäller...
Har en gång använt mig av Neova och nu sista gången så blev det Stora Enso.
SE har bättre pris en Neova såg jag med men jag tycker att det går åt mer pellets nu när jag har använt SE än när jag använde Neova? Jag kan ju inbilla mig med ;)

Har letat som tusan på nätet var ifrån jag ska köpa min pellets men blir inte så mycket klokare :(

Bor i Borås området och om någon har bra tips på Bra pellets för bra pris så skulle jag bli mycket glad :)
8 pallar småsäck är det jag önskar mig ...

Tack på förhand
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5020
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Varifrån ska jag köpa min pellets?

Inlägg av Stegatorparn »

Stora Enso är nog billigast i dagsläget, såvida du inte vill släpa hem dom själv från Byggmax.
Har använt SE de senaste åren och är nöjd med kvaliten.

Du vet väl att du bör justera brännaren efter varje leverans.
Enklast är att samla upp och väga matningen under 6 minuter och handmata brännaren under tiden med dom gamla pelletsen. Sedan gör man om samma procedur när den nya leveransen kommit.
Är det någon nämnvärd skillnad justerar man matningen tills man är tillbaka på den ursprungliga vikten.
Fläkten rör man inte.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Skriv svar