sälja en Quadra-Fire CB 1200

Skriv svar
puttefridevind
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 19 jun, 2012 06:54

sälja en Quadra-Fire CB 1200

Inlägg av puttefridevind »

Tjenare!

Jag är nybliven husägare och i kåken står det en oaktiv pelletskamin med rubriknämnda märke. Enligt förra husägaren så är den bara "utkopplad" och inte använd på ett par år pga fjärrvärme.

Tänkte köra den till återvinningen först då den bara tar plats men jag tänkte att man kanske kan sälja den istället?

Vad ska man ta för en sån? Jag är helt obevandrad i pelletskaminträsken och har således ingen aning, allt är komplett med manualer och kvitton. Rökrör är såklart draget på utsidan av huset, kan man använda samma rör till en vedeldad kamin, som jag vill ha för att det är en trevlig och mysig sak att ha, helt enkelt.

mvh
protoflax
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: ons 30 mar, 2011 20:21

Re: sälja en Quadra-Fire CB 1200

Inlägg av protoflax »

Varför ska du förstöra miljön för grannarna och dig själv med en vedkamin om du redan har en pelletskamin?
Räkna ut vad som ger billigaste värmen, pelletskamin eller fjärrvärmen. Kan ju vara bra med pelletskaminen om fjärrvärmen stiger i pris senare också.
Pelletskamin hör till sådant man köper nytt med garanti så räkna inte med att få särskilt mycket betalt.

Mysigt kan du ha med en elektrisk kaminsimulator eller alkoholeldad kaminsimulator så slipper du smuts, aska, bruna gardiner och får en hälsosammare innemiljö.
TMV Attack 2000, Bionordic Viking 9990
Jonas O
Energiprofet!
Inlägg: 633
Blev medlem: tor 06 aug, 2009 22:50
Ort: Bit utanför Kalmar

Re: sälja en Quadra-Fire CB 1200

Inlägg av Jonas O »

En annons på blocket med bra och tydlig bild samt en tydlig och bra beskrivning på objektet så går allt att sälja!

Priset sätter du i överkant, förvånansvärt ofta man kan sälja något dyrt där :)
Värme: VED, SOL + 9kW Elpatron!
Euronom Keramex 35 VED panna, KWZ150 dragbegr, Laddomat 21
Egenkonstruerad Solfångaranläggning
Egenkonstruerad TVA
Egenkonstruerad Acc tankar på ca 2,6m³
Hus byggt-65 Uppvärmd yta: 272m²
Skriv svar