Bra pris!

Skriv svar
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Bra pris!

Inlägg av Jakob »

Ohoj!

Jag var just inne på mrpellets.se.

2 224 kr inkl. moms per ton för Neova BULK 8mm vid 3 ton.

Finns det nån hake med detta? Har nån handlat hos "mr pellets" nångång?

Annars har man här en ersättare till Stora Enso som faktiskt är lite billigare....

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5020
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Bra pris!

Inlägg av Stegatorparn »

Priset 2 224 kr/ton gäller vid beställning av 13 ton!
Vid 3 ton är priset 2 284 kr/ton vilket är bra det också. :)
Vid 2 ton blir det 2 500 kr/ton.

Har bara köpt en shuntstyrning av dom en gång och den kom efter en vecka.
Skickades med Bussgods som jag fick åka 3 mil för att hämta ut. :(
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Re: Bra pris!

Inlägg av micke_932 »

Neova måste ju vara bäst, det säger ju "sotarn" i reklamen på radion i alla fall....
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Bra pris!

Inlägg av Jakob »

Ah, jag missade att den ändrade priset när jag klickade runt på sidan. Men som sagt, för 3 ton är priset bra billigt ändå.

Sen får väl "sotarn" säga vad han vill så länge det är billigast :mrgreen:

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Bra pris!

Inlägg av Roli »

Undra hur länge denna "drive" kommer att vara? Skall försöka se över min mittre skruvlagring på nytt i bulkförrådet så jag kan fylla upp förrådet. Gjorde en ny lösning i våras men när jag skulle provköra den så "nöp" lagringen i axeln så att infästningen såg ut som en spiral...... bara att stänga skruvmotorn och fortsätta med säckad pellets då tills solen tog över driften.....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
sofiako
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 22 nov, 2012 13:30

Re: Bra pris!

Inlägg av sofiako »

Ja, det var ju väldigt bra pris. Någon som har erfarenhet av dem som leverantörer? Är de noggranna i insprutningen?
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Bra pris!

Inlägg av Roli »

Hur de är vid insprutningen hänger på chauffören och inte leverantören. Är han stressad eller vill avsluta sitt pass så fort som det går så lär man få pelletskvalitet därefter, dvs sönderblåst pellets.
Ju längre tid det tar att fylla ett förrådet dessto bättre brukar pelletsen vara, dessutom skall ett lågt tryck användas. Dessa parametrar har inget med leverantören att göra.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar