Går det att köpa direkt från Ulma?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av FRS05 »

Ja, frågan lyder om det helt enkelt går att köpa brännare/panna direkt från Ulma eller om man måste gå via återförsäljare?
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
Eldvin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1830
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 20:14
Ort: Skogdalen

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av Eldvin »

Ring dom i morn å fråga.
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av Jakob »

Ja du kan köpa direkt. Åtminstone tillbehör samt reservdelar.

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av Vednisse »

Återförsäljare om garanti ska gälla, om de inte ändrat på den punkten senaste året.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av FRS05 »

Jag får höra med Ulma vad de säger.Om det nu går får man väl väga fördelar och nackdelar mot varandra.
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av FRS05 »

Jag har varit i kontakt med Ulma och det går INTE att köpa direkt från dem, i alla fall inte panna/brännare. Man måste gå igenom en ÅF, finns där ingen i närheten går det även att gå via vilken rörfirma som helst så kan de köpa den från Ulma.
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av Vednisse »

Sen ska all eventuell garanti/support riktas mot återförsäljaren. Som i värsta fall inte kan någonting om grejerna eller försvinner.

Kolla noga på det där innan köp så du inte hamnar i samma sits som en del som köpt Ariterms pannor/brännare, återförsäljarna ger upp till sist i de värsta fallen.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
mivi
Ungskog
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 18 feb, 2013 20:09
Ort: Tobo

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av mivi »

Finns många olika ÅF ... men börja med att kolla med Ulma vilken dom rekommenderar nära dig. Jag skulle nog inte köpa från "vilken rörfirma som helst", då kan man inte räkna med någon riktig support ...

Om det nu skulle vara så att ÅF "försvinner" är det tillverkaren - eller - någon annan ÅF som tar över garanti/support, så man behöver nog inte oroa sig alldeles för mycket.

Ja, ni gissade rätt, är ÅF själv 8)

/M

Om du är ÅF inom någon bransch som berör ämnen/innehåll inom detta forum så skall du beakta det som står i forumreglerna, speciellt regel 6a. / Roli moderator
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av FRS05 »

De säger själva att de har marknadens bästa support så det får man hoppas de lever upp till.

Min ÅF ligger 3,5mil bort men det är en bra firma. Sen tror jag där bor en installatör i närheten av där jag bor från den firman. Skulle jag nu ta en annan firma så blir det givetvis en firma i närheten som jag vet är bra.
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
anivision
Entusiast!
Inlägg: 127
Blev medlem: ons 19 mar, 2008 15:10
Ort: Tjörn

Re: Går det att köpa direkt från Ulma?

Inlägg av anivision »

Man kan köpa reservdelar direkt från dom. Jag var där och hämtade ett brännarrör och fick en liten rundvandring genom produktionslokalerna på köpet. Mycket trevliga människor!

//Kent
Effecta 220C +Ulma 2000, mellanförråd och ett bulkförråd på ca 4 ton.
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Skriv svar