En lycklig man.....

Skriv svar
Ulf Rasmusson
Energiprofet!
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 12:57
Ort: Hofterup vid Lund

En lycklig man.....

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Stora Ensos sopor är slut och jag kör Fågelfors säckat från Bauhaus tills jag får ny bulkpellets. Sådan fröjd att hantera denna rena fina pellets och till ett mycket bra pris 37,40 kr säcken. Att det blev den var slumpen samt att det är mitt närmaste inköpsställe som jag kör förbi dagligen. Jag har stått i full skyddsutrustning i en rykande mjölpellets inferno hela vintern så skillnaden är enorm. Brännaren spinner som en katt för första gången denna vinter, som har varit en fasa. Den värsta av alla! Tyvärr är det så att jag känner min brännare bättre än mig själv, och jag hör när hon spinner och mår bra. Av ca 25 leveranser så kan jag lätt utnämna Stora Ensos Öststatspellets som den sämsta jag någonsin har fått. Med bibehållen brännarinställning är kakan borta och rosterplåten mycket fin efter en veckas förbränning.
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: En lycklig man.....

Inlägg av bergatorparen »

Det värsta är att en del här inne tycker sådana sopor är okej om de bara är tillräckligt billiga. Jag med kommer byta märke. Synd bara att Fågelfors inte finns här i mitt område. Inte ens VIDA går att få tag på här. Jag får väl se hur jag gör. Får testa lite av det som finns och försöka hitta något som är bra och inte kostar skjortan och halva garderoben.
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: En lycklig man.....

Inlägg av danei »

Byggmax har fågelfors, i alla fall min butik. Det kan kanske vara värt att kolla vad som finns hos dig för tillfället.
Skriv svar