Problem med driftstopp mitt i cykeln

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
JensH
Stor entusiast!
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 06 feb, 2012 10:49

Re: Problem med driftstopp mitt i cykeln

Inlägg av JensH »

Med risk att den stannar bara för att jag skriver detta inlägg, men jag tror den dödade sig själv pga. det höga driftläget. 40kW driftläge måste vara världsrekord :lol:
Jag får be om ursäkt för mitt tips om nytt chip, det var inte meningen att lura dig. Borde ha frågat om dina inställningar tidigare innan jag gav dig det rådet. När du beskrev problemen lät det precis som de jag hade innan jag själv bytte.
Hoppas den tuffar på nu.
KMP Px-21 2006, Effecta pelletspanna (205L) med 200L expansionskärl 2009, 700 liters antik acktank. 166 m2 1½ tegelvilla med uppvärmd källare 1953. Nyinstallerad Keddykamin i centralt placerad murstock.
Anders Samuelsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 29 maj, 2011 15:57
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Problem med driftstopp mitt i cykeln

Inlägg av Anders Samuelsson »

Hehe Världsrekord :)

Ingen fara med tipset jag var så desperat så jag hade nog nästan provat vad som helst. Det är ju problemet med pelletsbrännare också att det är ju ibland väldigt svårt att klura ut vad felet är egentligen. Det kanske var en kombination av saker vi gjorde som fick det att funka även om det känns som driftsdosen var den stora boven i dramat.

Jag såg framför mig att jag skulle behöva byta brännare helt och då var ju pengarna till chipet en pyttesumma i sammanghanget.
mvh
Anders
-------------------------------------------
KMP PX-21, Agrol 8mm pellets
Nibe City VX 6kw
Supra insats med fläkt
Villa (86m2) med källare (80m2)
Byggt 1946, 21 grader
JensH
Stor entusiast!
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 06 feb, 2012 10:49

Re: Problem med driftstopp mitt i cykeln

Inlägg av JensH »

Tycker du ska reklamera chipet, det funkade ju inte. Oavsett vad det nu kostade så kan du ju slå de pengarna i tanken i bilen eller något istället. Jag spottar inte åt några hundringar för mycket, bättre det än några för lite...
KMP Px-21 2006, Effecta pelletspanna (205L) med 200L expansionskärl 2009, 700 liters antik acktank. 166 m2 1½ tegelvilla med uppvärmd källare 1953. Nyinstallerad Keddykamin i centralt placerad murstock.
Anders Samuelsson
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 29 maj, 2011 15:57
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Problem med driftstopp mitt i cykeln

Inlägg av Anders Samuelsson »

Snart fyra eller fem dygn utan något problem :) Jag ville bara rapportera att det verkar funka än :)
mvh
Anders
-------------------------------------------
KMP PX-21, Agrol 8mm pellets
Nibe City VX 6kw
Supra insats med fläkt
Villa (86m2) med källare (80m2)
Byggt 1946, 21 grader
Hans.prag
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 09 aug, 2014 09:10

Re: Problem med driftstopp mitt i cykeln

Inlägg av Hans.prag »

Jag hade liknande problem. Dessa löate sig efter att jag borrat upp ett större hål för flamvakten. I mitt fall fick flamvakten för lite ljus från härden. Hade 3-12 driftstopp i VECKAN före åtgärd. Efter åtgärd inget driftstopp på 6 månader.
Skriv svar