Kretskort Janfire combifire 2005

Skriv svar
panchen
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 11 aug, 2015 00:00

Kretskort Janfire combifire 2005

Inlägg av panchen »

Hej,
Mitt krets/styrkort till Min Janfire Combifire 2005 har tyvärr brunnit sönder ev. pga sviterna från ett åsknedslag, eller annan orsak. Någon som har erfarenhet av detta. Behöver en elektriker alt. elbehörig servicegubbe pellets se över anläggningen (combifire med NH Mody) för att se så att inte orsaken till felet uppkommer igen om det nu är annan orsak än åsknedslaget som orsakat felet.
Finns de gamla 3-digit att få tag på? Även begagnat är av intresse om någon skulle ha ett liggande eller känner någon som ev. har.

Fick inte till några foton av det befintliga kretskortet vid skrivande från mobilen. Kan prova från dator senare.

Mvh Martin
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1083
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Kretskort Janfire combifire 2005

Inlägg av nyman »

Styrkort till pannor tenderar att vara dyra. Är hela pannan bortkopplad eller fungerar shuntstyrning och elpatronstyrning.
Då är ju en begagnad Janfire NH med egen brännarstyrning en lösning.
Fick vajsing på fotocellstyrningen i min Ecoflex. Troligen något fel på det dyra brännarstyrningskortet. En begagnad Ariterm Bequem brännare hade löst problemet. Nu kostade jag i stället på en gammal bionordicbrännare jag hade ny PLC och uppgradering till snabbtändning hos Pelletsteknik. Blev samma pris som nytt styrkort till pannan. Resultatet blev en enkel självuraskande brännare på 13 kg som jag enkelt kan reparera själv och reservdelarna är billiga. Lite borrulering i brännarens fästplatta behövdes.

(Fel verkar det ha blivit på forumet efter 18 år. Nu måste man logga in fast man redan är inloggad)
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Skriv svar