Ariterm biomatic +20i hur ansluter man till acess punkt?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
EMMDAH
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 31 okt, 2023 22:32

Ariterm biomatic +20i hur ansluter man till acess punkt?

Inlägg av EMMDAH »

Hejsan, vi är ett ungt par som köpte hus förra sommaren, ända sen dess har våran pellets panna krånglat, vi har problem med att ansluta den till ariterm portal styrning , vi har en Wi-Fi extender ikopplat vid pannan men inte ens det fungerar, vi kommer inte alls in på sidan så vi kan ej se vad pannan har för problem, den bara matar på pellets nu och fyller på hela röret, samt stänger av sig konstant, vi har bytt tändelement så det är ej problemet, vi är så frustrerade och oroliga över kommande vinter , finns det någon vänlig själ där ute som snälla kan förklara för oss? Mvh Emma
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5020
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Ariterm biomatic +20i hur ansluter man till acess punkt?

Inlägg av Stegatorparn »

Ariterm gick i konkurs för några år sedan, så hjälp därifrån via portalstyrning kan ni glömma.
Janfire köpte deras brännare men pannorna är nog historia.
Det borde dock gå att logga in till pannans lokal styrning via wifi från en lokal dator eller smartphone. Hur det går till förklaras på sidan 10 i manualen.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
pauli71
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 12 nov, 2023 19:24

Re: Ariterm biomatic +20i hur ansluter man till acess punkt?

Inlägg av pauli71 »

Hallå där!
Jag ber om ursäkt för min dåliga svenska, men jag talar bara tyska (Österrike) eller engelska.
Vi hade ett liknande problem. Vad exakt gör ugnen när du kopplar in den? Den fortsätter att mata in pellets och slutar inte?
Skriv svar