Tjuvstopp

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

strandan skrev:det konstiga är att jag har haft strömavbrott.....men då har den startat
som den ska.....man kanske ska simulera ett strömavbrott
för att det ska funka :lol:
Jag drar ut kontakten ur brännaren så då blir de som ett strömavbrott o de va så man skulle göra sa installatörren.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
strandan
Fröträd
Inlägg: 80
Blev medlem: ons 17 aug, 2005 08:42
Ort: Boden

Inlägg av strandan »

jag brukar slå av brännaren på displayen, sen på knappen på brännaren.......tycker det är ju ungefär samma sak....får väl
prova nästa gång att bara rycka ur kontakten rakt av...
det blir ju som ett strömavbrott 8)
CtC 260 med Pelletsbrännare Thermia BeQuem 12D
wilma
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 15 dec, 2005 14:50

Re: Tjuvstopp

Inlägg av wilma »

Älghår skrev:Är det bara jag som får tjuvstopp ibland? Trots att min brännare gnäller (ung. som man plågar grannens katt med en hink vatten) så har den faktiskt gått bra, men ibland får jag tjuvstopp.. Har haft ca 3-4 st. sen i somras.. tre stycken "Kontrollera slussens täthet" och ett "Alarm Optovakt".. Jag har bara stängt av pannan på strömbrytaren och startat igen så har han gått igång perfekt.. Nån mer som får dylika tjuvstopp?
Hej. Har faktiskt haft en del problem med det ochså.
Dels har det stått kontrolera slussens täthet & sen har det stått fyll på pellets, fast det har varigt fullt i förrådet. Detta är ju inte svårt att åtgärda då man som du säger kan stänga av & sätta på pannan igen.
Ett litet konstigt fel kan man säga.
Svenne
Fröträd
Inlägg: 61
Blev medlem: tis 01 nov, 2005 10:20
Ort: Svenne

Inlägg av Svenne »

Hade samma problem i september när jag startade brännaren, hade fätt brännare med felgjuten överdel, efter utbyte och insjustering av backspärr mot kuggdjul (3mm) har den gått bra, enligt Thermia var problemet att den felaktiga skruven pulveriserade pelletsen och orsakade larmet i slussen, nu skall jag bara ställa i värdena enl. Andrè för att minska förbrukningen.
Biomatic 2006
Thermia Bequem 15D
Skriv svar