Norsk Vestmarka pellets i A3:a med processor A002.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Norsk Vestmarka pellets i A3:a med processor A002.

Inlägg av Roli »

Är det någon som provat att köra den norska Vestmarka pelletsen i sin A3:a med den gamla processorn A002 där det inte går att justera matningen? Och isåfall hur fungerade det?

Enligt vad man kan läsa sig till så behöver en del brännare justeras ned lite på matningen för att kunna bränna den norska pelletsen fullt ut.

Eftersom det inte går att justera matningen på min processor så skall jag prova några säckar av pelletsen för att se om det går. Men samtidigt vore det intressant och höra om det är någon annan som redan har provat. Jag vet några A3:or som går med pelletsen men då med den nyare processorn.

Om man skall ha denna pellets så kanske man måste investera i en ny processor. Kostar bara lite väl mycket tycker jag, 820 spänn för "en liten plastbit" med ett antal ben... :cry:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
perbjorkvbg
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 07 mar, 2005 21:28

Re: Norsk Vestmarka pellets i A3:a med processor A002.

Inlägg av perbjorkvbg »

Vad är det för speciellt med denna pellets?
MVH Per
Roli skrev:Är det någon som provat att köra den norska Vestmarka pelletsen i sin A3:a med den gamla processorn A002 där det inte går att justera matningen? Och isåfall hur fungerade det?

Enligt vad man kan läsa sig till så behöver en del brännare justeras ned lite på matningen för att kunna bränna den norska pelletsen fullt ut.

Eftersom det inte går att justera matningen på min processor så skall jag prova några säckar av pelletsen för att se om det går. Men samtidigt vore det intressant och höra om det är någon annan som redan har provat. Jag vet några A3:or som går med pelletsen men då med den nyare processorn.

Om man skall ha denna pellets så kanske man måste investera i en ny processor. Kostar bara lite väl mycket tycker jag, 820 spänn för "en liten plastbit" med ett antal ben... :cry:
Ecotec A3, klafreströms panna -64. Feb -05
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Norsk Vestmarka pellets i A3:a med processor A002.

Inlägg av Roli »

perbjorkvbg skrev:Vad är det för speciellt med denna pellets?
MVH Per
Den är hårdare, renare, lite tyngre men framför allt så är energivärdet högre.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Borkis
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 01 feb, 2006 20:47
Ort: Tibro

Inlägg av Borkis »

Hej.
Har precis fått hem en pall med vestmarka pellets så tänkte att prova denna.
Har kört såbi förut och även pellets från Granngården.
Kör med matningen 70% nu i min A3 med den nya processorn, Får nog ta och sänka matningen när jag ska köra med norsk pellets.Hur mycket har ni sänkt som har provat denna pellets.

/Swen-Erik
EcoTec A3 i CTC Regent
Skriv svar