Inga problem med ecotec

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
discovery16turbo
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 06 feb, 2006 20:36
Kontakt:

Inga problem med ecotec

Inlägg av discovery16turbo »

:lol: Hej! Jag är ny här, men pellets har jag eldat i 10 år, och kan bara prata bra om denna värme. Har en Ecotec brännare som jag har lärt mig utan och innan.Så ni som undrar över pellets så kan jag varmt rekommedera detta. Men om ni inte vill ha så mycket arbete då är detta inget för er. Man måste ju dock aska ut pannrummet, samt hålla koll på pelletsen. Jag byggde ett förråd på ca 4,5 ton som jag ännu inte har monterat in en skruv, p.g.a att jag måste dra den igenom tvättstugan och rören har en sådan radie att det stör mycket på rummet när den skall monteras.Så jag har monterat en lucka som pelletsen rinner ner i en hink, och det fungerar alldeles utmärkt. Ska tillägga att förrådet står på utsidan av tvättstugan. För att bli mindre elberoende då det blir strömmavbrott så ska jag montera ihop brännare,skruv,cirkulationspump till ett elverk som jag har på utsidan av huset.Som sagt, pelletsbrännaren är mycket lätt att sköta. Jag har bytt matarvingarna två gånger(vart annat år rekommenderas). Jag bytte motorn 2005.

MVH Tommy Larsson.
Skriv svar