Offert på en EcoFlex inkommen

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Barsk
Lärjunge!
Inlägg: 317
Blev medlem: tor 09 mar, 2006 15:19
Ort: Karlstad

Offert på en EcoFlex inkommen

Inlägg av Barsk »

johansjostrand skrev: Hela kalaset kostade mig 68 000 kronor inkl förråd, skruv, nya kranar, cirkpump, montering och bortforsligt av gammla pannan.
Jag har idag fått en offert på en EcoFlex.
Ingår: Matarmotor (mindre), flexskruv, slang, div ventiler, rör, cirkpump, befintligt exp-kärl återanvänds, förråd (oljefat lånas). Elinstallation ingår och pannan tar dom med sig.

Pris för kalaset ca 76.000:-

En bra bit över Johans pris där också ett riktigt förråd ingick. Får förhandlas lite!

Fick också ett motsvarande pris från samma leverantör för en Thermia Biomatic 20+. Där ingår Thermias shuntstyrning samt innegivare. I övrigt identisk installation med EcoFlexen. Det priset hamnade på drygt 85.000:-
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
tobmannen
Prima virke
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 03 feb, 2006 15:44
Ort: Karlskrona

Inlägg av tobmannen »

Den bästa offert jag fått är:

CTC Ecoflex
1,5 meters skruv
400 liters veckoförråd
Demontage oljetank
Elektrisk installation
Rörinstallation

77 500 kr inklusive moms

Så det är väl förhållandevis lika, det som bekymrar mig lite är att man kan få själva pannan för 41.000:- enligt en ny tråd på det allmänna forumet.

//Jesper
schrunken
Prima virke
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 03 apr, 2006 20:45
Ort: Åsbro

Inlägg av schrunken »

Jag har precis köpt Ecoflex pannan och tänker installera den själv.

Pannan kostade ca. 38000 kr. (köpt på Ahlsell genom företaget jag jobbar på) Måste dock tillägga att det är ett ganska bra pris.

Jag har däremot upptäckt att alla prylar runt omkring, kostar ganska mycket tillsammans, pump, blandningsventil, avstängningar, kopplingar etc.
Totalt kommer kalaset landa på ca 55tkr (max 60) med ny insats i skorstenen och hemmagjort förråd.
Ibland funderar jag på om det inte vore bättre och lägga till 20 papp och inte behöva oroa sig.
Robert Pernetun
Gallringsobjekt
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 07 mar, 2006 22:23
Ort: 2006-03-29
Kontakt:

80800

Inlägg av Robert Pernetun »

Hej,

Jag ser det som ett bra pris.
Jag fick pröjsa 80800 och då har jag den gamla oljetanken kvar (skall bort på söndag).
då ingick all montering, el, veckoförråd, skruv samt CTC tillbehör.
Pellets4ever
nissetib
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: tor 09 feb, 2006 17:22
Ort: Skövde

Inlägg av nissetib »

Ingen tycks slå mig iaf... :D

64400:- intstallerat och klart...Dock tog jag bort oljetanken själv... :lol:
CTC Ecoflex -06. Bulkförråd och Pellvac.
Robert Pernetun
Gallringsobjekt
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 07 mar, 2006 22:23
Ort: 2006-03-29
Kontakt:

Inlägg av Robert Pernetun »

nissetib skrev:Ingen tycks slå mig iaf... :D

64400:- intstallerat och klart...Dock tog jag bort oljetanken själv... :lol:
Fungerar den bra då? :D
Pellets4ever
Kungen_72
Prima virke
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 20:07
Ort: Gamleby (norra småland)

Inlägg av Kungen_72 »

Har fått en pris på enbart pannan 39000:- hos en komips rörfirma, installationen fixar vi själva. Har satt taket i budgeten till 80000 och där ska ingå slang i skorsten ( 11m ) bulkförråd och tryckkärl.
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

Samma här kan också köpa den för 39 000:- :). Skruv tillkommer.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Robert Pernetun
Gallringsobjekt
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 07 mar, 2006 22:23
Ort: 2006-03-29
Kontakt:

Grattulerar

Inlägg av Robert Pernetun »

Då är det bara att grattulera Er till Era fina priser.
då kan jag bara gräma mig över att jag fått ge 20' mer än Er :evil:
Nåja jag klagar inte då det var det bästa priset här i krokarna då jag behövde en leverans på ca 10 dagar (oljan tog nästan slut).
Pellets4ever
Danielm71
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: mån 20 mar, 2006 18:54

Inlägg av Danielm71 »

Har funderat på pellets en längre tid men efter att ha ringt runt och hört lite på priser för installation av ecoflexen blir jag mer och mer tveksam. månadsförråd, skruv, all installation och panna skulle gå på runt 85-90000:- då tillkommer bortforsling av gamla pannan+oljetank. :? En av anledningarna till att det skulle bli lite dyrare säger de är att skorstenen inte är murad och att pannan sitter i garaget...Vad tycker ni? Pelletspanna för ca 90000:- eller bergvärme som jag kan få för 120000:-? Jag tycker att det skiljer för lite!
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

Denna tråd gäller speciellt för CTC-pannor så om du vill få fler svar på detta bör vi flytta denna diskussion till det allmänna "Pellets" forumet.

Ang din fråga vill jag säga att inköpspriset är inte är allt. Ditt beslut bör grundas på vad du tror om prisutvecklingen på pellets och el på sikt och vilken skötselnivå du kan tänka dig.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Danielm71
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: mån 20 mar, 2006 18:54

Inlägg av Danielm71 »

Stugsittaren skrev:Denna tråd gäller speciellt för CTC-pannor så om du vill få fler svar på detta bör vi flytta denna diskussion till det allmänna "Pellets" forumet.
Sorry, mitt fel!
Silkemannen
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 17 mar, 2006 09:49
Ort: Munkedal

Inlägg av Silkemannen »

Som jag nämnt i andra inlägg så hamnade min offert på Ecoflexen på 78k.

Då ingick panna, 2m skruv, 400l förråd, eldragn., exp.kärl + övriga rörjobb. Även bortforsling av panna och nedkapning av oljetank.

Tycker inte det är så värst svettigt pris i jämförelse.
Tex. tycker jag att slippa gör allt "skitjobb" själv är värt många kronor! :D
____s_i_l_k_e_m_a_n_n_e_n____
.........EcoFlexare sedan 27 april.........
Skriv svar