Installation av Ecoflex klar

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
schrunken
Prima virke
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 03 apr, 2006 20:45
Ort: Åsbro

Installation av Ecoflex klar

Inlägg av schrunken »

Nu är äntligen alla grejer på plats (nåja, har inte byggt förrådet än)

Jag har valt att installera Ecoflex helt själv, den ända "proffshjälp" jag fått hittills var från svärfar sotare med att trä i en rostfri slang i skorstenen och lite murningsarbete.
Har inte räknat exakt på vad hela kalaset kostade men uppskattningsvis max 50 papp, då tänker jag också på transportkostnader för skrot.
Jag har kört ecoflexen som ren elpanna i ca. två veckor och idag provkörde jag pellets.
Kommer troligen anlita någon som kan hjälpa mig med intrimning av brännare, då jag känner att det är lite överkurs för mig.
Barsk
Lärjunge!
Inlägg: 317
Blev medlem: tor 09 mar, 2006 15:19
Ort: Karlstad

Re: Installation av Ecoflex klar

Inlägg av Barsk »

schrunken skrev: Kommer troligen anlita någon som kan hjälpa mig med intrimning av brännare, då jag känner att det är lite överkurs för mig.
Det är nödvändigt att få den korrekt intrimmad för att garantier ska gälla - i vart fall för Thermia. Om jag inte fått det om bakfoten...
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Installation av Ecoflex klar

Inlägg av André »

Barsk skrev:
schrunken skrev: Kommer troligen anlita någon som kan hjälpa mig med intrimning av brännare, då jag känner att det är lite överkurs för mig.
Det är nödvändigt att få den korrekt intrimmad för att garantier ska gälla - i vart fall för Thermia. Om jag inte fått det om bakfoten...
Inte bara garantier.. Driftskostnaderna + driftsstopp kan de oxå bli om den är fel justerad..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar