Idag fick jag min Ecoflex

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
topdop
Ungskog
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 11 apr, 2006 20:39

Idag fick jag min Ecoflex

Inlägg av topdop »

Efter mycket dividerande så beslöt jag mig i förra veckan för en EcoFlex.
Jag är på gång att konvertera huset från direktel till vattenburenvärme. Eftersom mycket utav rör jobben skulle utföras av yours truly (mig) så ville jag även installera pannan själv och endast få den igångkörd av installatör. Bästa offerten jag fick från panåterförsäljare hamnade på 52500 inkl matarskruv. Jag knallade in på Ahlsell med "ett" företagskonto och gjorde upp affären med dem istället 30000:- exkl moms för pannan. Totalt hamnade det på 37500:- inkl moms för pannan och skruv som jag ska beställa när pannan är på sin plats för 3700:- inkl moms. Jag har gjort upp med sotaren att han ska ställa in brännaren och göra rökgasanalys för en tusenlapp. Rätt nöjd med affären som slutar på strax över 42000:-. I vilket fall så stod pannan längst upp på min garagenedfart när jag kom hem från jobbet, så det va bara till att börja krångla för att få in den. Tänkte att jag skulle dela med mig av en bild som jag tog. På embelaget till pannan så satt en röd klisterlapp som säger att optovakten ska ställas in på 5 och inte 50, och de säger att det beror på en mjukvaruupgradering....snarare bug! Kommer iaf sova gott inatt nu när jag äntligen har en pelletspanna. Tack alla för hjälpen med att få mig att fatta ett beslut.
Bild
Skriv svar