Vilket skämt!!!!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Vilket skämt!!!!

Inlägg av André »

Den nya bionan ä ju ändå sämre.. :twisted: :twisted: :twisted:
De flamar upp i slangen även med denna...
Sen så ger den nya mindre effekt... Tog en 1 timme o 45 minuter med den gamla bionan att värma acktanken från 40°-90° den nya behövde 2 timmar 0 10 minuter för samma intervall detta var självklart med stängd shunt....
Jag kollade tiden från att acktanken började laddas o brännaren gick då för fullt...Kollade den gamla innan ja satte dit den nya...
Den nya ger bara 13 kw.. :cry:
Sen så ligger matningen bara på 30-34% nu...oftast på 32%..???????????
Sen behöver den alltid 2 tändförsök innan den startar...????
Och de ser då ut att bli lika mycke aska som tidigare... Nu när brännaren gått i 3 timmar sen ståt i 2 timmar så va de fullt av glöd när man rörde i askan så de blev då inte heller någon skillnad...

Det är bara brännaren som ä utbyt så de måste va jävulsk ojämn kvalite på bionan...Har samma drag (20 ps) o allt övrigt ä som tidigare....
Lär väl inte gå länge innan de ä kk för mbio när man säljer sånt här skräp...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Låter inte roligt...

När man själv har en som fungerar låter det konstigt.... :?

Men jag kan hålla med att kvalitetskontrollen inte verkar vara den bästa.

Tråkigt att det inte fungerar... Men man kan ju undra vad som egentligen är problemet. :?:
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Ja de kan man undra...?????
Särskilt när man har skaffat rökgas fläkt o dragbegränsare som jag inte hade ifjol med en 96:as janfire o den gick att köra utan dessa problem...
Så man har betalt 26500:- helt i onödan (brännare+fläkt+dragbegränsare) för att få massa problem...
Kompisen som köpte min gamla tror att han måste tömma sin grovis efter nästa sotning om 2 veckor.. Då har han fått en full grovis.. Ändå startade han den brännaren 16 dyngn före mej jag har fått tre fulla nu...

Nää man skulle inte låtigt sej luras av dessa idioter på mbio de va dom som rekomenderade både panna o brännare.. :twisted: :twisted: :twisted:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Om dom inte klarar av att lösa problemet (även om det skulle vara att du stoppat gamla kalsonger i skortstenen), så är det dåligt.

Man kan inte leverera en produkt (oberoende av vad det är) som inte går att få att fungera på ett vettigt sett...

Så oberoende om du André skulle gjort nått fel själv, så är det deras jobb att ta reda på vad det är. Om det sen skulle va kalsonger i skorstenen så får du räkna med en fet faktura till, men så verkar det ju inte vara i detta fallet.

Tårkigt det här, mycket tråkigt.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

jo..

Inlägg av snillet »

Jo, det känns tråkigt när det är så mycket problem med en produkt som man själv är så nöjd med :( . Mbio behöver nog greppa det här förr eller senare ,sbarare förr !
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Torbjörn Ljung
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 02 jan, 2005 13:15

vilket skämt

Inlägg av Torbjörn Ljung »

hej håller med er .den gamla biona var mer efekt i .den nya har haft eller har fler drift störningar på tempraturen i brännaren . har fått nya grejer men härom dagen så startad inte brännaren . den visade max temp . tog då bort den tre benade saken o ställde min matning på 39%.o körde så över natten .dagen efter så monterade jag till baka den .o då gick den som den skulle. vänter bara på nästa stopp. o glömde en sak påmorgonen så gick brännan med bara 20% fast den var stäld 39%. ändrade min matningen till 40% då hoppade matningen upp. de är väll nån virus i den eller en trojan som skojar med en vem vet
ägare av biona2000 sedan20020510
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Inte så att du råkade hamna precis i fasen när du har reducerad matning och den sen går upp till normal?


Men jag håller med om att det finns konstiga fenomen, Virus elelr Trojaner lär det ju inte vara... Men helt färdigutvecklat är det nog inte..
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Är inte produkten fördig ska den inte säljas heller...
Då ska brännarna som är sålda återkalas o problemet lösas inte som nu att man ska få en ändå sämre produkt...(men då går nog mbio i KK)
Och när man pratar med nån på mbio har dom ingen aning om vad som kan va fel... Sen så finns de ingen möjlighet att få servis här heller... Fast de rekomenderas i instuktionsboken... :?:
Närmaste åf år i Pajala ca 50 mil bort...
Nu skulle Jörgen prata med en som hade en lika dan panna som jag..
Han sa att han trodde ja hade för dåligt drag.. :? sa att ja skulle öppna en lucka o kolla med en tändare om lågan sögs in när brännarn gick...
Draget va då tillräkligt för att suga så att lågan på tändaren slocknade..
Då hade han ingen aning va som va fel här...Han tyckte att ja skulle sätta till baka gamla brännaren trots att deflamar upp eld i slangen.. Men jag ä inte så sugen på att ha en brännare som de flamar upp lågor i slangen.. (gäller både nya o gamla brännaren)
Undra vad försäkringsbolaget skulletycka om min brännare???
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Mitt förslag är att ta bort kalsongerna ur skorstenen ;)

Men du kan ju upplysa dem om vilken extremt dålig reklam det är, speciellt nu när forumet finns.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Hon (sotarn) kanske lämnade trosorna i skorsten... :shock: :D
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

:-)

Inlägg av snillet »

hahaha :!: :evil: .

Har svårt att tro att MBIO är "ovetande" om problemen, nu kan vi ganska kvick fastställa att de finns och att flera upplevt att Mbio uppger att de "ente begriper nött" så att säga.

Jag är som sagt mycket nöjd.... men det verkar inte alltid vara så !
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Skriv svar