Rullband

Skriv svar
thomasx
Energiprofet!

Rullband

Inlägg av thomasx »

Fast allra mest är jag inne på iden med ett rullband i botten. Frågan är bara hur jag ska lösa återmatningen. En vals i varje ände och köra tillbaka när förrådet är nästan tomt, eller ett oändligt band som bara går åt ett håll. Bägge har sina fördelar och nackdelar. Helst skulle jag ha den sista, men kruxet är att man inte kan ha något stöd mot golvet under hela botten, eftersom bandet måste gå tillbaka där. Tanken med den lösningen är då att man lägger skruven längst ut i ena änden av förrådet, vilket är den mest optimala lösningen för mig med de utrymmen jag har kontra pannans placering.

Nån som har några bra ideer på hur man löser återmatningen?

Hejhej

Thomas
thomasx
Energiprofet!

Inlägg av thomasx »

Hoppsan, det här skulle egentligen varit en fortsättning på tråden cirkulär sluttning, men visst, det kan ju bli en tråd för sig, bara ni är med på vad jag pratar om. Kolla tråden cirkulär sluttning, om det verkar skumt ;)

Tjohej

Thomas
vilhelm
Späd planta

Inlägg av vilhelm »

jeg ser at du holler på at gi opp men det skal du ikke jeg fandt en hjemside som er rektig intrasant http://tagesson.se/flis/ jeg skal bygge et sådan foråd med skrapper :D :D jag har undersökt matrialkost en gammel olie tank lite plåt och en gammel vedklyv vår men tar elhydraliken fra och lite jobb mvh flemming
360 kvm=Huset 246 kvm+garas 60kvm+lehlighet 60 kvm bygt 2005. Panna högfors 17 på 60kv veto stoker 20kv bruger briketter till varmen
Skriv svar