Comet - fördelar och nackdelar?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
hjerpe
Prima virke
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 27 sep, 2006 13:27
Ort: Tjörn

Comet - fördelar och nackdelar?

Inlägg av hjerpe »

Håller på och försöker att bestämma vilket pannmärke jag ska installera under hösten. Har fått offert på Cometpanna och undrar vilka fördelar och nackdelar ni har upptäckt hos era pannor? Räcker varmvattenberedaren på 100 liter till om man duschar normalt och tappar upp ett normalt stort badkar någon gång i bland?

Hur upplever ni skötsel och underhållet?

Tacksam för alla kloka svar.
VB Comet + VB Viking bio. Murad skorsten, drygt 8 m. 166+100m2 lättbetonghus i fem halvetage.
Karpen
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 jun, 2006 15:33
Ort: Göteborg (Hisingen)

Inlägg av Karpen »

Jag är väldigt nöjd med comet panna. varmvattnet räcker till oss när vi duschar (4 pers). vet ej om badkar har det inte. men det borde räcka tror jag. skötsel och underhåll är lätt. värmebaronen har en film som man kan ladda ner eller beställa hem en VHS-kaset. http://www.varmebaronen.se/
VB Comet + VikingBio
Mafa = 300L
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!
Inlägg: 1904
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 18:00
Ort: Skillingaryd

Inlägg av GoForIt Pellets »

Nu har vi inte någon Comet, utan istället en Joker, men det som skiljer är ju själva styrningen.

Jag kan bara instämma i ovanstående angående vattenvolymen. Vi har inte lyckats köra slut på varmvatten. Den levererar ju trots allt inte 100 liter, utan cirka 400 liter varmvatten i dusch/badtemperatur.

Vi tittade också på Comet när vi installerade, men vi valde Joker + Termomatic CBJ istället. Värmebaronen tar ganska bra betalt för sin styrning.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Skriv svar