Ecoflex utan brännare

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
HET
Prima virke
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 28 sep, 2005 10:04
Ort: Mitt i Skåne

Ecoflex utan brännare

Inlägg av HET »

Jag har hört rykten som säger att CTC efter jul kommer med en panna (som skall likna Ecoflex) som säljs utan brännare så att man kan montera vilken brännare som helst i den. Någon som kan bekräfta dessa rykten eller kanske t o m vet mer om pannan?
Viessmann Vitodens 222 F
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

När jag pratade med en representant på en mässa för några månadeer sen sa han at de i dagsläget inte tänkte sälja den utan brännare. Men de kan ändrat sig sen dess. Han sa också att de sålt fler än prognoserna.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
johansjostrand
Lärjunge!
Inlägg: 272
Blev medlem: ons 08 dec, 2004 14:09
Ort: Skillingaryd/Småland

Inlägg av johansjostrand »

Spännande. Kul att se vad det blir av det!

Hörde även att någon mumlade om att innegivaren till värmeregleringen skulle vara trådlös på kommande ecoflex.
Får väl se om det stämmer eller ej. Men det måste vara guld värt när man ska lokalisera bästa placeringen av givaren i huset.
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Tule
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 01 nov, 2006 19:39
Ort: Värmland

Inlägg av Tule »

Hej

Var på en värmedag där CTC:s produkter visades hos en lokal återförsäljare i torsdags. Deras representant sa att EcoFlexen kommer utan brännare och styrelektronik framåt våren. De håller på med att anpassa den för montering av andra brännare. Ska bli kul att se hur den ser ut när den kommer. Har själv behov av ny panna, men inte brännare.
EcoTec A3 -98, Euronom A25B -73 som sjunger på sista versen.
Skriv svar