KMP uppköpt

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
snubblaren
Entusiast!
Inlägg: 102
Blev medlem: tis 04 jan, 2005 18:00

KMP uppköpt

Inlägg av snubblaren »

KMP uppköpt av Ariterm, deras brännare (bequem) är såld till CTC, så de behöver en brännare till sina pannor. Vad händer med UNO, kommer den att läggas ner till förmån för Biomatic-pannorna?
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

Var har du hört detta ?
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
mackee
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: fre 22 sep, 2006 12:21
Ort: Småland

Inlägg av mackee »

Verka var så enl. hemsidan ja
KMP PX21 -06, Norahammar 2000 -66 med 115 l vvb. T.A.C 2112, Grundfos ALPHA2. 140+90m2 Byggt -43.
kurre_44
Stor entusiast!
Inlägg: 204
Blev medlem: ons 27 dec, 2006 22:02
Ort: Vadstena

Inlägg av kurre_44 »

mackee skrev:Verka var så enl. hemsidan ja
Helt riktigt har Ariterm köpt KMP.
Vad jag vet kommer bolagen att leva vidare som förut med skillnad att bolagena får tillgång till resp. bolags produkter. Namnet kommer att vara Ariterm Group KMP
Att Atiterm skulle har sålt Bequem 20 brännaren till CTC vet jag inte var det kommer ifrån.
Därimot köper CTC den brännaren till sin EcoFlex panna och förser den med en egen display.
Installerar KMP, Pell/X, EcoTec, Ariterm, VikingBio. Pelsam-certifierad
Egen Parca 3000, Pell/X, MafaMini, VIDA pellets
Brännaren gått i 4 år utan ett enda driftstopp.
Lelle
Fröträd
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 16 jun, 2005 21:44
Ort: Karlskoga

Inlägg av Lelle »

Det hade ju varit trevligt om man anammar Ariterms sätt att styra brännaren. Borde väl gå att få lite mer öppna parametrar att utnyttja och värden att knappa in istället för allt skruvande... och bytande av processor...

Men man får väl se, vad vet jag?
PellX KMP P20 -99 i en CTC Total -82 sedan nov -05. Kompletterats med en IVT Optima700 -01 luft/vattenvärmepump mars-08.
Jan
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 26 mar, 2006 17:10
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Ariterm+kmp

Inlägg av Jan »

Ja det stämmer!

jan
Holger
Entusiast!
Inlägg: 125
Blev medlem: mån 06 nov, 2006 23:00
Ort: Enköping

Inlägg av Holger »

Verkar inte som om Termia bequem är såld till CTC. Kanske köpet är ett sätt att komma åt PX2* brännarens stora kundstock nu när de flesta kräver modernare grejor.
Det som mest förvånar mig är brandingen. Vem kommer ihåg Ariterm? Termia var ett av de starkaste varumärkena inom värmeområdet. Någon så korkad rebranding har jag inte hört sedan Telenordia döptes om till Telenor (heja folketinget)! :P
Biomatic +20 KW Sid 012 dragbegränsare
kurre_44
Stor entusiast!
Inlägg: 204
Blev medlem: ons 27 dec, 2006 22:02
Ort: Vadstena

Inlägg av kurre_44 »

[quote="Holger"]Verkar inte som om Termia bequem är såld till CTC. Kanske köpet är ett sätt att komma åt PX2* brännarens stora kundstock nu när de flesta kräver modernare grejor.
Det som mest förvånar mig är brandingen. Vem kommer ihåg Ariterm? Termia var ett av de starkaste varumärkena inom värmeområdet. Någon så korkad rebranding har jag inte hört sedan Telenordia döptes om till Telenor (heja folketinget)! :P[/quote

För något år sedan köpte DANFORSS upp Termia värmepumper och även varumärket TERMIA.
Termia värmepumpar med sina Finsktillverkade brännare ARI var därför tvugna att byta varumärke.
Installerar KMP, Pell/X, EcoTec, Ariterm, VikingBio. Pelsam-certifierad
Egen Parca 3000, Pell/X, MafaMini, VIDA pellets
Brännaren gått i 4 år utan ett enda driftstopp.
Skriv svar