Några råd till förvirrad tjej..? " KPM Uno"

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Sebbe stålkula
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 13 apr, 2006 15:49
Ort: Kristianstad/ Östra sönnarslöv

Inlägg av Sebbe stålkula »

mysanh skrev:Hm.. Nu har jag läst på KPM ang kompressorn.. Så det är visst fler som har problem.. Jag håller med någon som skrev där att den brännaren är urjobbig att ta lös och sota ur! Den är tung, och kablarna som inte går att ta lös är så korta, så man kan inte tex. lägga ner den på en stol eller något medans man gör ret. Nej, man måste stå och försöka hålla i den mad ena handen samtidigt som man suger med den andra. Ja, dammsuger alltså :lol:
kan du fota hur din ser ut för alla mina kablar till brännaren sitter med snabb fäste som gjör att det är plätt lätt att koppla bort den?

MVH Sebbe
mysanh
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 01 jun, 2006 20:15
Ort: sundsvall

Inlägg av mysanh »

Ja tre av kablarna är lätta att ta bort. Dom som sitter på sidan. Men sen går det ju ner tre st. till. Tex luft slangen. Och det är dom som är korta. Ska försöka fixa ett kort.
Bor:Sundsvall.
1½ plan, 176 kvm, (endast lite värme i ½ plan 20 kvm) 3-glas fönster hela övervåning
Isolering..Hm.. kanske lite dåligt isolerat på vinden.
1 vuxen+2 små barn.
Panna+brännare: Kmp Uno
Sebbe stålkula
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 13 apr, 2006 15:49
Ort: Kristianstad/ Östra sönnarslöv

luftslang

Inlägg av Sebbe stålkula »

På min sitter luftslangen med snabbkoppling uppe vid pannan alltså om du trycker på den blå plastdelen så släpper luftslangen utan verktyg och när du sätter tillbaka den så är det bara att trycka upp slangen i kopplingen så fastnar den själv , dom andra är bara att trycka på sidan nere så hakarna släpper sedan drar du rakt ner. och man kan bara sätta dem på ett håll .eller har dom ändrat något sedan maj (kan vara så )


edit jag hade bara 2 till en el och en luft
Om du inte fått manualen så ligger den här kolla på sidan 5
http://www.kmp-ab.se/Filer/admin_manual ... 0lores.pdf
hoppas jag kan underlätta något

Men det ska ju inte behövas den ska ju faktiskt klara detta själv
MVH Sebbe



MVh Sebbe
mysanh
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 01 jun, 2006 20:15
Ort: sundsvall

Inlägg av mysanh »

Tack sebbe stålkula för förklaring till slangarna. Ska genast kolla upp det. Detta borde ju installatören ha visat mig kan man ju tycka... Just nu väntar jag på en ny kompressor. Det skulle ta några dagar. Så nu får man köra på el :cry:
Jag som trodde den här pellets pannan skulle vara enkel att sköta... Ja ja, det är väl bara att hoppas på att det blir bättre med nya kompressorn.
Bor:Sundsvall.
1½ plan, 176 kvm, (endast lite värme i ½ plan 20 kvm) 3-glas fönster hela övervåning
Isolering..Hm.. kanske lite dåligt isolerat på vinden.
1 vuxen+2 små barn.
Panna+brännare: Kmp Uno
Sebbe stålkula
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 13 apr, 2006 15:49
Ort: Kristianstad/ Östra sönnarslöv

uno

Inlägg av Sebbe stålkula »

Jo den är lätt att sköta , det ända jag gjort sedan maj är att tomma askan engång och det har snart gått 2 pallar pellets , ja bytt kompressor också men då ringde jag bara ett samtal, det handlar bara att ha tur i lottteriet när man väljer leverantör :)

Hoppas du får rätt på det !

MVH Sebbe
Skriv svar