Vattenmantlad för både pellets och ved?

Skriv svar
TomasM
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 20 jan, 2007 17:34

Vattenmantlad för både pellets och ved?

Inlägg av TomasM »

Såg att denna fråga var upp för knappt ett år sen, nån som vet om det skett nått nytt på den fronten? Nån nyhet som lanserats? Utbudet var minst sagt magert sist men det kanske är bättre nu eller innom snar framtid i alla fall?

:D
Mvh
Tomas
bryggtomten
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 03 nov, 2008 23:29
Ort: nynäshamn

Inlägg av bryggtomten »

Lyfter fram frågan igen!!!!!!!
Är själv på jakt efter en kombikamin med vattenmantel.
Själv behöver jag inte ha så hög kW effekt av veden, den är ju för myseldningen. :wink:
Så om det bara går att lägga in ett galler eller nåt :?: för ved så är jag nöjd.
Någon som har några nyheter?
Pellking
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 22 nov, 2006 20:48
Ort: Forsbacka
Kontakt:

Inlägg av Pellking »

Visst finns det det

Vi har en utrusting som heter Helios samt en som heter Artel H24 . Vi har 3 andra kaminer att tillgå från Jolly Mec i Italien men vi har än så länge funnit dem för dyra för den Svenska marknaden, och särskilt nu med de nya Euro kurserna . det finns ytterligare någon tillverkare som Jolly Mec men det är samma sak där, det blir för dyrt för Sverige och risken blir att vi bara säljer ett fåtal ex. Heliosen tror vi dock kan bli en storsäljare

Att installera en Helios hos mig själv skulle vara en dröm men då måste jag flytta för att få behovet . Ni andra lyckliga som har behovet får ju sedan myset på köpet .

Det finns ju sedan Unicombon för att nu inte bara nämna våra produkter (Vi kan dock sälja även den om det skulle bli aktuellt , de konkurrerar inte direkt med Heliosen eller H24 .an )

Ställ frågor till oss så skall ni få jämförelsedata . Vi tror Heliosen är oslagbar på marknaden . det var ett stort nummer på Verona mässan förra året

mer info på www.pelletskungen.se
Senast redigerad av Pellking den sön 29 mar, 2009 14:42, redigerad totalt 1 gånger.
"Sjövärmepump" samt Vigo Pelletskamin
I stuga Hydrocopper vattenmantlad pelletskamin
Forsbacka
seilo
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 31 maj, 2006 17:45

Inlägg av seilo »

Pellking
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 22 nov, 2006 20:48
Ort: Forsbacka
Kontakt:

Inlägg av Pellking »

Stora skillander mellan Unicombi och Helios är att Unicombi har mycket hög andel av värmen som går till luftvärme och liten till vatten jämfört med Helios . Heliosen är mycket välisolerad, låg ljudnivå under 45 db(A) samt har mycket hög verkningsgrad .





.
"Sjövärmepump" samt Vigo Pelletskamin
I stuga Hydrocopper vattenmantlad pelletskamin
Forsbacka
Skriv svar