Vart tog är min informativa tråd vägen?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Vart tog är min informativa tråd vägen?

Inlägg av pitch »

Jag hade en tråd i detta forum för en tid sedan som var...ska man kalla det för en varning/information... om ett företag inom Stockholsregionen (slutar med ORCO) som inte vill leva upp till sina löften.
Varför försvann denna tråd?

Finns det en feghet innom detta forum som gör att man väljer att ta bort vissa "obekväma" trådar eller lyder ni bara vad resp företag säger åt er att göra?
Om det är så är detta ett dåligt forum för pellets eldare. Om inte önskar jag att ni/administrator lägger tillbaka den viktiga information ni har tagit bort.

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Silver
Prima virke
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 23 dec, 2004 00:10
Ort: Foppa Land (Örnsköldsvik)

Inlägg av Silver »

Föredetting med Biona(såld) i en Diom DTU25(skrotad) Fjärrvärme nu
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton. -- Popular Mechanics, 1949
Bulken
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 19 feb, 2007 14:13
Ort: Värmland

Inlägg av Bulken »

Detta verkar oroande. En av anledningarna till att jag och många andra söker oss till forum är just för att få reda på sådant som fungerar mindre bra. Det gäller självklart den utrustning som används men i lika hög grad de företag som tillverkar, säljer och/eller installerar denna utrustning.
Vill man bara få positiv information kan man lika gärna vända sig direkt till företagen, de har mycket gott att säga om sina produkter/tjänster :)
Om reglerna på detta forum inte tillåter negativ information om företag så är det dock bara för oss att acceptera, men synd vore det.

Med anledning av detta så undrar jag var jag hittar forumreglerna? Har letat både högt och lågt men utan resultat.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Det finns som en samhälls regel under PUL.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Anledningen att det plockades bort var inte innehållet i sig själv, utan att företaget i fråga hotade med rättsliga åtgärder mot detta forum som publicerade texten i fråga, vilken knappast kan vara speciellt roligt för någon som driver ett forum utan ekonomiskt intresse, så jag kan ha förståelse för detta.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

Inlägg av snillet »

Det är ju forumägaren som ansvarar för materialet på forumet i förlängningen så jag har full förståelse för att det togs bort då propåer om rättsligt efterspel lades fram av sagda företag. Men det hade varit intressant om det rättsliga efterspelet mellan företaget och forummedlemmen tagits upp här när det är avslutat, tror vi är ett stort gäng som följt det hela.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
christer
Stor entusiast!
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 14 feb, 2004 19:38
Ort: skövde

Inlägg av christer »

Har du inte tillgång till en hemsida? för en länk till
hemsidan om vad som hänt i ditt fall vore ju kul
att följa.
Vet ej vad lagen säger om detta för forumets ägare.
Det är ju lite så att man har ju börjat o läsa om ditt
fall o vill ju gärna höra slutet.

mvh christer
Baxi bonus 3st 500liters tankar.
Biona pelletsbrännare.
kari
Prima virke
Inlägg: 48
Blev medlem: fre 30 dec, 2005 01:31
Ort: finland

Inlägg av kari »

Jo sulutspelet vill jag också höra . Fast jag är nöjd Biona ägare .
Skriv svar