Är ni nöjda ?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Inlägg av lövet »

Kolla in på www.ulma.se och se deras reklamfilm så se du hur det fungerar.

//Lövet
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

micke_932 skrev:Hur bra funkar askskrapan om man får vara lite nyfiken, om jag inte förstått det hela fel så har Ulma en manuell askskapa (ratten på framsidan), är det en riktig skrapa som skrapar rent, det verkar ju så eftersom man ska vrida och sedan dra ut, antar att skiten åker ut genom ett hål i botten eller liknande ?
Jag rengör min brännare två gånger på ett år mellan rören, och det är inte någon stor mängd, lite puder och mindre koksbitar.

Jag konverterade "nytt tändelement" i en polares brännare som gott i nästan två år, och han hade inte ens tänkt på att man skulle rensa mellan rören, och där fanns kanske en halv kaffekopp, så det får man väl se som bra, då man trots allt som du säger rakar askan framåt med skrapan.
nsvka
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 14 jan, 2008 19:11
Ort: Oskarström

ULMA

Inlägg av nsvka »

Jag fick min ULMA 2000 inmonterad i en Vedoluxpanna 080111. Inga problem under installationen. Kör denna mot en acctank på 750 liter och en Laddomat.

Start o stopp på brännaren låg på orginal 65-80 grader. Detta funkar inte mot en Laddomat så jag har den inställd på 70-89 grader.
Efter detta har den gått bra med 12 starter på 35 drifttimmar. så med andra ord så startar den och går i ca 3.5 timme och vilar ca 10 timmar.

Hälsningar Svenne i Halmstad
Svenne
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: ULMA

Inlägg av André »

nsvka skrev:Jag fick min ULMA 2000 inmonterad i en Vedoluxpanna 080111. Inga problem under installationen. Kör denna mot en acctank på 750 liter och en Laddomat.

Start o stopp på brännaren låg på orginal 65-80 grader. Detta funkar inte mot en Laddomat så jag har den inställd på 70-89 grader.
Efter detta har den gått bra med 12 starter på 35 drifttimmar. så med andra ord så startar den och går i ca 3.5 timme och vilar ca 10 timmar.

Hälsningar Svenne i Halmstad
Visst har du tempgivaren till brännaren på tanken??
Om inte så ska den flyttas till tanken, Ca 30 cm från toppen på tanken..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
nsvka
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 14 jan, 2008 19:11
Ort: Oskarström

Inlägg av nsvka »

nej givaren sitter i pannan pga att den nådde inte fram till tanken, men det vore nog det mest optimala tror jag. Skall försöka med en längre tempkabel.

Svenne
Svenne
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

nsvka skrev:nej givaren sitter i pannan pga att den nådde inte fram till tanken, men det vore nog det mest optimala tror jag. Skall försöka med en längre tempkabel.

Svenne
Det finns som tillbehör: 1,5m 2,5m 7,5m givare med kabel hos ulma.
Skriv svar