Full slang och kvarn.
Full slang och kvarn.
Fick ett driftstopp förra helgen. Efter mycket letande ringde jag Mbio. Dom sa att felet beror på att rotorn står still, vilket kan bero på att rotormotorn gått ner eller att rotorn kärvat fast.
Dom hade nästan rätt. Felat var att lufthålen som finns i rotorvingarna in till cylindern var täta av slagg.
[img]http://C:\Documents%20and%20Settings\Tommy\Mina%20dokument\Mina%20bilder\Adobe\Digital%20Camera%20Photos\2005-02-20-1855-02[/img]
Dom hade nästan rätt. Felat var att lufthålen som finns i rotorvingarna in till cylindern var täta av slagg.
[img]http://C:\Documents%20and%20Settings\Tommy\Mina%20dokument\Mina%20bilder\Adobe\Digital%20Camera%20Photos\2005-02-20-1855-02[/img]
fallrörsfotocellen :-)
Inte ett fall av fallrörsfotocell igen va ? ,som vissa av oss har, och som de flesta av oss som har den har kopplat ur .
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Full slang och kvarn.
Jag har ingen fallrörsfotocell. Det var full glöd i brännaren så den matade bara på tills inte kvarnen orkade längre.
Rotorn håller på att ätas upp, den är ganska illa åtgången så Jörgen på Mbio skall nu skicka en ny. Han tror att det ev. kan vara fel på tempgivaren så jag skall testa att byta den.
Hör av er på epost om ni vill ha bilden.
Tommy B
Rotorn håller på att ätas upp, den är ganska illa åtgången så Jörgen på Mbio skall nu skicka en ny. Han tror att det ev. kan vara fel på tempgivaren så jag skall testa att byta den.
Hör av er på epost om ni vill ha bilden.
Tommy B
Sintrat ?
Ser ut som om det har sintrat på rotorn ?
Ingen vacker syn....
Ingen vacker syn....
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Hmm fick full slang/kvarn nu igen...
När jag loggade in med pelconfig så stor värdet t4 på 4289sek... (rotor till innan andra varmluftspulsen)
Det kan nog få konstiga konsekvenser... (jag har numera allt originalmonterat allså inga hela pelletar nu)
Vette tusan om det e mitt egna program som ballar ur, för det hände precis när jag hade kopplat om mellan pelconfig och mitt egna.
Jag har inte fått fenomenet när jag haft pelconfig inkopplat, så man kanske kan misstänka mitt program.
Jag noterade även att jag hade gegga i fallröret... ca 3-4mm beläggning.
hmm
(startar även en ny tråd med detta)
När jag loggade in med pelconfig så stor värdet t4 på 4289sek... (rotor till innan andra varmluftspulsen)
Det kan nog få konstiga konsekvenser... (jag har numera allt originalmonterat allså inga hela pelletar nu)
Vette tusan om det e mitt egna program som ballar ur, för det hände precis när jag hade kopplat om mellan pelconfig och mitt egna.
Jag har inte fått fenomenet när jag haft pelconfig inkopplat, så man kanske kan misstänka mitt program.
Jag noterade även att jag hade gegga i fallröret... ca 3-4mm beläggning.
hmm
(startar även en ny tråd med detta)
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten